به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی شامگاه گذشته _شنبه پنجم آبان_ در دیدار مدیران شهری با «مهدی جمالینژاد» استاندار اصفهان اظهار کرد: ما با تمام توان پیگیر هر نوع تعامل هستیم که مساعدت لازم را فراهم کند؛ هر کمکی میکنیم، زیرا هر پیشرفت مثبتی در سطح استان برای ما خوشایند است.
وی افزود: در شورای اسلامی شهر اصفهان، باقیمانده زمان خود را سپری میکنیم و از ابتدا برایمان مهم نبوده است که مدت حضورمان چقدر است یا دستاوردها به نام چه کسی ثبت میشود؛ در این دوره شاهد تلاشهای جدی در حوزه حملونقل بودهایم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بهعنوان مثال، زمانی که در پایان دوره چهارم بودیم، ۱۲۰۰ اتوبوس فعال با میانگین عمر پنج سال در سطح شهر داشتیم؛ طی این دوره قراردادهایی برای تأمین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۵ متری با قیمت هر کدام ۵۶۰ میلیون تومان و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری با قیمت هر کدام ۴۶۰ میلیون تومان با شرکت اسکانیا بسته شد؛ با این حال بهدلیل افزایش قیمتها، بسیاری از این اتوبوسها به دست ما نرسید و تعداد ناوگان کاهش یافت، بهنحوی که پس از روی کار آمدن دوره ششم شورای اسلامی در شهر کمتر از ۶۰۰ اتوبوس فعال با میانگین عمر حدود ۱۰ سال وجود داشت، اما با تلاشها و پیگیریهای مستمر، ۱۸۵ دستگاه از وزارت کشور دریافت و ۵۳ دستگاه دو کابین از شهرهای تبریز وارد ناوگان شد.
نورصالحی ادامه داد: امیدواریم تا پایان دوره ششم مدیریت شهری تعداد اتوبوسهای شهر اصفهان به همان ۱۲۰۰ دستگاه برسد؛ همچنین توانستیم فاصله زمانی خطوط اصلی و فرعی اتوبوسها را کاهش دهیم، بهعنوان مثال خطی که فاصله زمانی یک ساعت داشت، در حال حاضر به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در دوره چهارم مدیریت شهری اصفهان خط یک مترو راهاندازی و تلاش شد تا خط یک به سمت دانشگاه صنعتی نیز توسعه پیدا کند، همچنین با بنیاد مستضعفان برای خرید تجهیزات قرارداد بسته شد، اما به دلیل نبود امکان ادامه، پروژه متوقف شد، ادامه داد: در دوره گذشته اتفاق مثبت قراردادی بود که با شرکت خاتمالانبیاء برای تکمیل خطوط بسته شده بود که حفاری تونل از خیابان کهندژ تا میدان امام علی (ع) انجام شود، همچنین قراردادی از زینبیه و دارک تا میدان امام علی (ع) و چهارراه باباقاسم بسته شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ قطار شهری حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بود، اما در سال جاری این عدد به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است، بخش عمدهای از این بودجه از طریق اوراق مشارکت تأمین شده، اما تأمین آن کار دشواری است.
نورصالحی گفت: تمام بودجه شهرداری اصفهان که ۵,۲۰۰ میلیارد تومان بود در سال جاری به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بالغ بر ۳۸ همت از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مربوط به بودجههای عمرانی بوده است، در سال جاری نیز از ۳۰ همت ۲۰ همت آن مربوط به بودجههای عمرانی است.
وی عنوان کرد: برای موضوع آب بهویژه در دوره ششم، کمیسیون آب و مناطق کمبرخوردار تشکیل شد که جدی و بهصورت فعال مطالبهگری صورت گرفت، همچنین برای این دبیرخانه، بودجهای در نظر گرفتیم که کمک قابل توجهی به استانداری و حاکمیت کرد.
نورصالحی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری، توسعه رینگ چهارم شهری نیز انجام شد؛ این پروژه از تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان آغاز شد و تا خاتونآباد ادامه پیدا کرد و تکمیل شده است که تا ۲ ماه آینده میتواند زیر ترافیک قرار گیرد، گفت: برنامه ما این است که این پروژه تا پایان دوره به سپاهانشهر برسد؛ بخشی از مسیر بسیار پیچیده است و برای تکمیل این پروژه جلساتی با دولت و مدیر اسبق راهآهن تشکیل شد؛ این پروژه اگر تکمیل شود به طور کامل نیمه شرقی رینگ زیر ترافیک قرار میگیرد.
وی افزود: در حال حاضر تعریض پل روشن دشت تحت عنوان «پل شهید فخریزاده» از کنار رودخانه زایندهرود جزو برنامههای شهرداری است، پل اشکاوند نیز در گذشته تعریض شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: برای تکمیل کامل رینگ چهارم باید شرکت پروژه تشکیل و به خمینیشهر و درچه کمک شود تا با تکمیل نیمه غربی این پروژه بتوان تا چهار سال آینده بخش قابل توجهی از ترافیک شهر اصفهان را کاهش داد.
نورصالحی با بیان اینکه کمک به مساجد و حوزههای فرهنگی یکی از اقدامات جدی این دوره از مدیریت شهری بوده است، افزود: شهرداری با حمایت از شرکتهای دانشبنیان، پروژههای جدیدی را در حوزه فناوری و اشتغالزایی پیگیری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ایده «شهر فناوری» برای ایجاد یک شهرک فناورانه با ظرفیت اشتغال و اسکان ۳۰ هزار نفر در زمینههای مختلف فناوری مطرح شده است و با هدف اشتغال و اسکان دنبال میشود که البته مجموعه وزارت مسکن باید همکاریهای لازم را داشته باشد.
نظر شما