به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمد مهدی نیکونژاد اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته تاکنون سلسله جلسات متعددی را بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری در کمیسیون تشکیل دادیم.
وی افزود: با دعوت از کارشناسان مربوطه و در نظر گرفتن نظرات متعدد اعضای جلسه و به منظور تکریم مردم و ارباب رجوع و با هدف تسریع و تسهیل فرآیند صدور پروانه و همچنین کاهش هزینهها به خصوص حذف دو نقشه گامهای مؤثر برداشته شد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با هدف پیشگیری از تخلفات ساختمانی تفاهمنامه چهار جانبه بین ادارات دخیل در این موضوع تنظیم و در نهایت به امضا و تأیید شهردار یزد، معاون عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی یزد رسید.
نیکونژاد افزود: با حذف فرایند دو نقشهای، شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با ساز و کار اندیشیده شده در این تفاهم نامه، ادارات دخیل در صدور پروانه نقشه دوم را ملاک عمل قرار میدهند.
وی گفت: تاکنون مردم یک بار در زمان اخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه میکردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت میکردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بیاعتمادی مردم و ساخت ساختمانهای ناایمن و ناپایدار میشد و عملاً نقشه اول، کارآمدی نداشت.
نظر شما