فعال شدن دفاتر حمایت از خانواده برای حمایت از زنان و اطفال در سراسر کشور

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از فعال شدن دفاتر حمایت از خانواده برای حمایت از زنان و اطفال در سراسر کشور خبر داد و گفت: پیش از ملاقات اطفال در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها صورت می‌گرفت، اما اکنون این ملاقات‌ها به داخل همین مراکز منتقل شده و با حضور مددکار، مشاور و روانشناس انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر مرتضوی امروز _پنجشنبه سوم آبان_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادگستری البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم ما در دستگاه قضائی توجه به خانواده است. خانواده ابتدایی‌ترین پایگاه اجتماعی است و از قداست خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فروپاشی خانواده ما را در آینده با مشکلات مواجه می‌کند، افزود: برای ممانعت از این مسئله قوه قضائیه اقدامات وسیعی انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات در چهارچوب قانون حمایت از خانواده است که برای طلاق توافقی حضور در مراکز مشاوره الزامی شده است. البته ما به این اکتفا نکردیم و حتی در طلاق‌هایی که به درخواست زوج و زوجه به جریان می‌افتد هم این کار را الزامی کردیم.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از فعال شدن دفاتر حمایت از خانواده برای حمایت از زنان و اطفال در سراسر کشور خبر داد و گفت: پیش از ملاقات اطفال در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها صورت می‌گرفت، اما اکنون این ملاقات‌ها به داخل همین مراکز منتقل شده و با حضور مددکار، مشاور و روانشناس انجام می‌شود. حتی برخی از این ملاقات‌ها زمینه سازش میان زوج‌ها را فراهم کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا جایی که امکان دارد کار زوج‌ها به طلاق نرسد، گفت: در استان البرز با مجموعه اقداماتی که صورت گرفته، میانگین سازش در دعاوی طلاق توافقی به ۲۸ درصد رسیده است.

وی در ادامه به موضوع اتباع در کشور اشاره و اعلام کرد: در خصوص اتباع ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و اگر تبعه‌ای به صورت غیرمجاز وارد کشور شده است دستور طرد می‌دهیم یا اگر جایی بکارگیری اتباع غیرمجاز دارند به ما مراجعه شود رسیدگی می‌کنیم. در این موضوع یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند کار ساماندهی را انجام دهد و همه باید در کنار هم قرار گیرند. اینکه باید به مهمان احترام گذاشت اصل است ولی آنها هم باید رعایت کنند.

مرتضوی در ادامه با ابراز رضایت از اقدامات پیشگیرانه در دادگستری البرز گفت: در حوزه قضائی ما به دنبال مردمی‌سازی هستیم. در استان البرز روی این محور به خوبی کار شده است و در حوزه کاهش جرایم هم اتفاقات خوبی افتاده است.

کد خبر 804172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.