بر شانه تجربیات گذشتگان در حوزه برنامه‌ریزی ایستاده‌ایم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چراغ راه ما در حوزه برنامه‌ریزی نگاه به آنچه در گذشته در سازمان وجود داشته و توجه به آینده است، گفت: در حوزه برنامه‌ریزی بر شانه تجربیات گذشتگان ایستاده‌ایم و در این راستا رشد تدریجی و پیوسته‌ای رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه سوم آبان_ در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع فرآیند شکل‌گیری برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان اظهار کرد: به‌مناسبت یکم آبان «روز آمار و برنامه‌ریزی»، ششمین نشست تجربه شهر را به موضوع برنامه‌ریزی اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه‌ریزی بر شانه تجربیات گذشتگان ایستاده ایم و در این راستا رشد تدریجی و پیوسته‌ای رقم خورده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای روزهای اخیر با سازمان ملی بهره‌وری مبادله کردیم که محصول مشترک دو نهاد از سال ۱۳۹۵ بوده است، معتقدیم تفاهم‌نامه مدلی برای توسعه و تکثیر حرکت بین مجموعه مدیریت شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: نشست‌های تجربه شهر با ابتکار حوزه پژوهش از سال قبل با عنوان‌های مختلف همچون پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی، رینگ چهارم، مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان آغاز شد و امروز هم ششمین نشست را یا حضور معاونان برنامه‌ریزی شهرداری در ادوار مختلف برگزار کردیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در مجموعه شهر دانش انباشته شامل تئوری‌ها، دانش نظری، تجربیات و تلاش‌های گذشتگان را داریم که آن را مورد استفاده قرار می‌دهیم؛ در این راستا از تکرار شکست‌ها جلوگیری می‌کنیم و از موفقیت گذشتگان درس می‌گیریم و بر این اساس رشد را در سازمان دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: توجه به گذشته و آنچه رخ داده است، باید در سازمان تبدیل به یک فرهنگ شود، در غیر این صورت محکوم به خطاهایی خواهیم شد که در گذشته رخ داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کلید واژه ارزیابی بسیار مهم است افزود: در برنامه‌ریزی باید به نیاز نسل جوان توجه شود.

ابراهیمی با بیان اینکه چراغ راه ما در حوزه برنامه‌ریزی نگاه به آنچه در گذشته در سازمان وجود داشته و توجه به آینده است، تاکید کرد: یکی از نقش‌هایی که معاونت برنامه‌ریزی باید ایفا کند، تسری تفکر برنامه‌ریزی است، بنابراین لازم است روی این تفکر، آموزش، تکنیک‌ها و روش کار کنیم، زیرا سازمان‌ها بعضی از زمان‌ها اهمیت این حوزه را فراموش می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت فرایند پذیرش نرم گفت: در گفت‌وگو با بخش‌های مختلف می‌توان آن‌ها را به این باور رساند که وجود این حوزه یک نیاز محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان انتخاب درست را یکی از بحث‌های جدی دانست، افزود: هرچه فرایند شناخت ما کامل‌تر باشد انتخاب ما درست‌تر خواهد بود، معاونت برنامه‌ریزی می‌تواند فضای انتخاب درست را ترسیم کند.

ابراهیمی گفت: معاونت برنامه‌ریزی با داده‌ها و آمارهای مستند می‌تواند بستر تصمیم‌سازی و انتخاب درست را فراهم کند، در این راستا سعی کردیم فرایند در بخش‌های مختلف را به هم گره بزنیم و از بدو پیدایش تا لایحه عملیات را کامل ببینیم.

وی نقش معاونت برنامه‌ریزی را جهت‌دهی و همسو کردن تمام بخش‌ها دانست و یادآور شد: نیازمند الگوی عمیق شناختی هستیم، در این راستا فرایند یادگیری باید عمیق باشد.

کد خبر 804064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.