رشد نظام برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان تکاملی است

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: در شهرداری این کلان‌شهر نظام برنامه‌ریزی به‌صورت تکاملی رشد کرده است؛ اگر چه مدیریت‌ها تغییر کرد، اما گنجینه برنامه‌ریزی باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهروز ارباب‌شیرانی امروز _پنجشنبه سوم آبان_ در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع فرایند شکل‌گیری برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس دیدگاه نظریه پردازان رشته مدیریت، برای هر سازمانی داشتن دپارتمان برنامه‌ریزی امر مطلوبی است.

وی با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دهه هشتاد افزود: با اینکه سال‌ها بعد سازمان احیا شد، اما گنجینه، ذخیره و دانش برنامه‌ریزی که نهادینه شده بود، به سازمان بازنگشت.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهرداری اصفهان نظام برنامه‌ریزی به‌صورت تکاملی رشد کرد، اگر چه مدیریت‌ها تغییر کرد، اما گنجینه برنامه‌ریزی باقی مانده است.

ارباب‌شیرانی گفت: در گذشته در سازمان با دو چالش اساسی روبه‌رو بودیم، مشکل اول داخلی و درون سازمانی بود که یکپارچگی‌ها وجود نداشت و بخش‌های معاونت هر کدام سمت و سویی داشتند، همچنین در مناطق، ادارات برنامه‌ریزی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل دوم خارج از ساختار سازمان بود، در این راستا چالش‌هایی با معاونت‌های دیگر شهرداری داشتیم، زیرا نقش معاونت برنامه‌ریزی را کمرنگ می‌دیدند، تصریح کرد: این چالش‌ها با همت کارشناسان در معاونت پشت سر گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد برنامه‌ریزی مدیریت دانش و اهمیت به تجربیات قبلی و بعد دیگر آن تئوری و یادگیری سازمانی است، تصریح کرد: مهارت‌هایی که یادگیری را در سازمان را ارتقا می‌دهد، بسیار مهم است؛ یکی از این مهارت‌ها ایجاد ذهنیت مشترک بین تصمیم‌سازان و همدلی ذهنی است که در شهرداری اصفهان در دوره معاونت شکل گرفت و اگر این مهم وجود نداشته باشد، مدل و رویه‌ها به تنهایی برای پیشبرد، کارساز نیست.

کد خبر 804037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.