خرید خانه در شهرهای مختلف به چند سال کار نیاز دارد؟

خرید خانه در سراسر جهان با افزایش سریع قیمت مسکن از سال ۲۰۲۰، برای بسیاری از مردم غیرممکن شده است و حتی در کم‌هزینه‌ترین شهرهای جهان نیز به چندین سال‌ کار نیاز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش سریع قیمت مسکن در جهان از سال ۲۰۲۰، خرید خانه را برای بسیاری از مردم جهان غیرممکن کرده است. در کشورهای غربی نوعی آپارتمان مقرون‌به‌صرفه موسوم به کاندو محبوب است که بحران مسکن حتی آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. کاندومینیوم یا به اختصار کاندو نوعی سیستم مالکیتی است که در آن یک یا گروهی از ساختمان‌ها به واحدهای متعددی تقسیم می‌شود که هر یک مالک متفاوتی دارد یا به‌طور مشترک با حقوق انحصاری در تصرف مالکان منفرد است. این واحدهای منفرد در مناطق مشترکی با سایرین قرار دارد و ساکنان باید از راهروها و امکانات مشترک استفاده کنند.

تأمین هزینه خرید چنین آپارتمانی در توکیو به‌عنوان یکی از پرهزینه‌ترین شهرهای جهان در حال حاضر مستلزم درآمد مجموع ۱۴ کارمند از طبقه متوسط است. در مقابل، این هزینه به دلیل درآمد متوسط بالاتری که توسط صنعت فناوری تأمین می‌شود، در سانفرانسیسکو به حقوق پنج کارمند کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس داده‌های شاخص جهانی حباب املاک و مستغلات UBS در سال ۲۰۲۴، میانگین سال‌های کاری یک کارمند نیمه‌ماهر برای خرید آپارتمان نزدیک مرکز شهر به مساحت ۶۵۰ فوت‌مربع در گران‌ترین شهرهای حباب‌دار مسکن جهان به ترتیب زیر است:

هنگ‌کنگ ۲۲

توکیو ۱۴

پاریس ۱۳

لندن ۱۲

سنگاپور ۱۰

سیدنی ۹

زوریخ ۸

ونکوور ۸

مونیخ ۸

نیویورک ۸

سائوپائولو ۸

لس‌آنجلس ۷

ژنو ۷

آمستردام ۷

خرید آپارتمان در هنگ‌کنگ که برای ۱۴ سال متوالی به‌عنوان غیرقابل دسترس‌ترین شهر در سطح جهان شناخته می‌شد، بسیار پرهزینه است و به بیش از دو دهه درآمد یک کارمند نیمه‌ماهر نیاز دارد. میانگین قیمت املاک متوسط در نزدیکی مرکز این شهر ۲۵۶۰ دلار در هر فوت مربع و به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از شهری همچون نیویورک با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در هر فوت‌مربع است. با وجود اینکه قیمت ملک هنگ‌کنگ به پایین‌ترین حد طی ۱۲ سال گذشته رسیده است، مالکیت خانه هنوز هم برای اکثر ساکنان آن غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

پاریس نیز به‌عنوان پرهزینه‌ترین شهر اروپا، به‌رغم کاهش قیمت‌های واقعی مسکن تا بیش از ۲۰ درصد نسبت به اوج‌گیری قیمت‌ها در دوران پساکرونا به ۱۳ سال کاری برای خرید یک آپارتمان توسط یک کارمند نیمه‌ماهر نیاز دارد و این زمان برای لندن تنها یک سال کمتر است.

در نیویورک متوسط قیمت فروش آپارتمان در منهتن تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱.۲ میلیون دلار بود که نشان‌دهنده افزایش ۴۴ درصدی قیمت هر فوت مربع طی دهه گذشته است. نیویورک که غیر مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهر آمریکا به‌شمار می‌رود، برای خرید یک آپارتمان در نزدیکی مرکز شهر به درآمد مجموع هشت کارمند نیاز دارد.

خرید خانه در شهرهای مختلف به چند سال کار نیاز دارد؟

کد خبر 803988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.