خون او عزم و پایداری مقاومت را افزایش می‌دهد

نهادها و شخصیت‌های رسمی و حزبی، از ایران، یمن، عراق و سوریه تا فلسطین و تونس، شهادت سید هاشم صفی‌الدین را تسلیت گفتند و فداکاری‌های حزب‌الله را ارج نهادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، چندین نهاد و مؤسسه رسمی بین‌المللی، به همراه احزاب و سازمان‌ها از ایران، عراق، یمن، سوریه و تونس، شهادت «سید هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، را تسلیت گفتند و نقش او در مسیر مقاومت را ارج نهادند. آنها تأکید کردند که فداکاری‌های حزب‌الله و جبهه مقاومت به پیروزی بر اشغال اسرائیل منجر خواهد شد.

رئیس‌جمهور ایران، مسعود پزشکیان، سید هاشم صفی‌الدین را مردی بزرگ توصیف کرد و تأکید کرد که او با شجاعت تمام زندگی خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت وقف کرده است.

پزشکیان پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت او بیان کرد که شهید صفی‌الدین آثار مبارزاتی درخشانی در راه اسلام و جهاد بر جای گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش خواهد بود.

پزشکیان تأکید کرد که «درخت مقاومت به رشد خود ادامه می‌دهد و خون شهدا استمرار این حرکت است»، و افزود که «امروز می‌بینیم حزب‌الله قوی‌تر و مقاوم‌تر از گذشته است و با قدرت بیشتر به اهداف خود دست می‌یابد و ضربات دردناکی به پیکر اشغالگری وارد می‌کند.»

در همین راستا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سردار حسین سلامی نیز به ملت لبنان و حزب‌الله بابت شهادت مجاهد سید صفی‌الدین تسلیت گفت و تأکید کرد که «آن روز که این غده سرطانی از جغرافیای امت اسلامی ریشه‌کن شود دور نیست.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، محمدباقر قالیباف، شهید سید صفی‌الدین را مانند شهید سید حسن نصرالله «نماد وحدت و مبارزه و حامی غزه، فلسطین و لبنان در برابر اشغالگری» دانست.

وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر پس از ناتوانی در مقابله با مجاهدان جبهه مقاومت به جنایت و قتل عام در لبنان و غزه متوسل شده است.

وزارت خارجه ایران نیز شهادت فرمانده شهید سید هاشم صفی‌الدین را تسلیت گفت و مسئولیت مستقیم دولت آمریکا در این جنایت را مورد تأکید قرار داد.

خون او عزم و پایداری مقاومت را افزایش می‌دهد

یمن شهادت سید صفی‌الدین را تسلیت گفت

در یمن، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی، تأکید کرد که شهادت مجاهد بزرگ، سید هاشم صفی‌الدین، به معنای پایان نبرد نیست، بلکه «خون پاک او عزم، اراده، فداکاری و پایداری مجاهدان را برای ادامه راه شهدا افزایش خواهد داد.»

المشاط بار دیگر بر حمایت کامل یمن از مردم لبنان در نبرد دفاع از خود و پشتیبانی از غزه تأکید کرد. او صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها و همدردی‌های خود را به خانواده شهید، حزب‌الله و مجاهدانش، ملت لبنان و تمام امت اسلامی تقدیم کرد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد که خون پاک حزب‌الله در راه مقدس‌ترین، بزرگ‌ترین و عادلانه‌ترین آرمان، یعنی مسئله فلسطین، ریخته شده است. آنها تأکید کردند که این فداکاری‌ها نشان‌دهنده ثبات و صداقت موضع، درستی دیدگاه و صحت جهت‌گیری در زمانی است که جهان عرب دچار خواری شده است.

دفتر سیاسی این جنبش خاطرنشان کرد که شهید سید صفی‌الدین تمام عمر خود را در دفاع از لبنان و فلسطین تا آخرین لحظه زندگی‌اش سپری کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله، تسلیت و همدردی عمیق خود را به حزب‌الله، جامعه مقاومت اسلامی و خانواده شهید صفی‌الدین ابراز کرد.

انجمن علمای یمن اظهار کرد که شهادت سید صفی‌الدین و همرزمانش «برای کسانی که از زمان تأسیس حزب‌الله و اولین درگیری با یهودیان، جان خود را در کف دست گرفته و کفن بر دوش داشته‌اند و منتظر پیروزی بزرگ با مدال شهادت در راه خدا بوده‌اند، امری غریب نیست.»

آنها تأکید کردند که اگر پایداری رهبران و مجاهدان حزب‌الله و جنبش حماس نبود، معامله قرن اجرا و تحمیل می‌شد و قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعلام می‌شد. آنها از ملت‌های اسلامی خواستند تا از حزب‌الله حمایت کنند و به فداکاری‌های شهدای آن وفادار بمانند.

این انجمن از ارتش‌های عربی، به ویژه ارتش‌های مصر و اردن، خواست تا برای یاری مردم فلسطین و کمک به غزه بشتابند و بر لزوم انجام مسئولیت‌های جهادی و اتحاد علیه «دشمن اول امت اسلامی و بشریت» تأکید کرد.

آنها همچنین از مردم، علما و مبلغان خواستند تا از رهبران محور مقاومت حمایت معنوی و آشکار کنند و نسبت به خطرات این مرحله و عواقب بی‌تفاوتی و انفعال هشدار دهند.

احزاب دیدار مشترک گفتند که شهید سید صفی‌الدین همان راهی را رفت که دبیرکل حزب‌الله، شهید سید حسن نصرالله، رفته بود و به افتخار شهادت در راه آرمان فلسطین و دفاع از لبنان و مردمش در برابر ظالم‌ترین دشمن بشریت نائل شد.

آنها افزودند که شهادت سید صفی‌الدین شعله مقاومت و عزم مبارزان را افزایش خواهد داد و ساعت پیروزی را نزدیک‌تر و نابودی دشمن را تسریع خواهد کرد.

خون او عزم و پایداری مقاومت را افزایش می‌دهد

عراق: با جان و فرزندانمان در کنار حزب الله خواهیم ایستاد

در عراق، جنبش نُجَباء شهادت رهبر سید هاشم صفی‌الدین را به حزب‌الله تبریک گفت و با برادران خود عهد بست که «ما با شما هستیم و شما را یاری خواهیم کرد و با جان و فرزندانمان قبل از سلاح‌هایمان در کنار شما خواهیم ایستاد.»

از سوی دیگر، حزب سوری قومی اجتماعی تأکید کرد که شهادت سید صفی‌الدین تنها انگیزه‌ای برای مقاومت‌کنندگان در جبهه‌های مختلف خواهد بود تا با استواری و قاطعیت بیشتری به مبارزه ادامه دهند. این حزب از نقش شهید سخن گفت که زندگی مبارزاتی داشت و هرگز میدان‌های مقاومت را ترک نکرد و اثر او همواره در پیروزی‌هایی که در طول این مسیر به دست آمد، آشکار بود.

جریان مردمی تونس نیز شهادت سید هاشم صفی‌الدین را به امت عرب، امت مقاومت و همه آزادگان تسلیت گفت و او را شهید راه قدس نامید.

مقاومت فلسطین: یاد او جاودان خواهد ماند

گروه‌های مقاومت فلسطینی و شاخه‌های نظامی آن‌ها نیز شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را تسلیت گفتند. آنها ضمن ستایش «نقش بزرگ و مشارکت او در ساخت جبهه مقاومت»، فداکاری‌های عظیم مجاهدان و رهبری حزب‌الله را ارج نهادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، تأکید کرد که جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در ترور رهبران و نمادهای مقاومت «هرگز موفق به خاموش کردن شعله مقاومت ریشه‌دار نخواهد شد و نمی‌تواند اراده پایداری و مقابله با اشغالگری را درهم شکند.»

حماس تأکید کرد که یاد شهید سید صفی‌الدین، که «به کاروان شهدای جبهه پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت دلیر ما پیوست، در حماسه مداوم طوفان الاقصی جاودان خواهد ماند.»

گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، نیز شهادت سید صفی‌الدین را تسلیت گفت و نقش او در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن و مشارکت‌های بزرگش در ساخت و تقویت جبهه مقاومت علیه اشغالگری در طول سال‌های طولانی را ستود.

جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که شهید سید صفی‌الدین «در صف اول مدافعان ملت فلسطین و آرمان آن، و یاور مقاومت فلسطین در تمام وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت، بود.»

این جنبش ضمن ابراز احساس درد از دست دادن او، همراه با برادرانش در حزب‌الله، در عین حال افتخار و قدردانی خود را برای شریک بودن در راه قدس ابراز کرد.

جهاد اسلامی اشاره کرد که هفته‌های اخیر پس از شهادت تعدادی از رهبران حزب‌الله، به ویژه شهید سید حسن نصرالله، ثابت کرد که رهبری مقاومت اسلامی در لبنان، علی‌رغم خسارت بزرگ، ضربات غافلگیرکننده دشمن را جذب کرده است.

این جنبش افزود که رهبری حزب‌الله توانسته در چندین موقعیت به دشمن ضربه بزند و این نشان می‌دهد که مقاومت اسلامی در لبنان شکست‌ناپذیر است و تا رسیدن به پیروزی به مقابله با دشمن ادامه خواهد داد.

جهاد اسلامی صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به برادران در حزب‌الله، جامعه مقاومت در لبنان و خانواده‌های شهدا تقدیم کرد و بر والاترین معانی وحدت که نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه را متحد می‌کند، تأکید کرد.

ترور شهید صفی‌الدین هیبت اشغالگران را بازنخواهد گرداند

جنبش مجاهدین نیز شهادت سید صفی‌الدین را تسلیت گفت و صمیمانه‌ترین تسلیت و تبریک خود را به برادران در حزب‌الله، ملت لبنان، امت اسلامی و همه حامیان مقاومت در جهان به مناسبت شهادت کسی که او را «قامت بزرگ جهادی» توصیف کرد، تقدیم کرد.

کد خبر 803928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.