تحرک مبارزاتی بیشتر در حزب‌الله پس از شهادت رهبران مقاومت

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی با آغاز یک سلسله ترورهای هدفمند علیه رهبران محور مقاومت تلاش می کند تا معادله جنگ در غزه را تغییر دهد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کشف پیکر شهید سید هاشم صفی‌الدین پس از حدود سه هفته از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی لبنان اظهار کرد: شهادت سیدهاشم صفی‌الدین، شخصیت‌های بارز حزب‌الله در شورای اجرایی این جنبش نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با آغاز یک سلسله ترورهای هدفمند علیه رهبران محور مقاومت تلاش می‌کند تا معادله جنگ در غزه را تغییر دهد، اما در این هدف به‌طور قطع ناکام خواهد بود زیرا خون رهبران مقاومت موجب تحرک بیشتر این گروه‌ها علیه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی و ناکامی بنیامین نتانیاهو در به دست آوردن یک پیروزی نظامی در غزه و جنوب لبنان، بنابراین رژیم صهیونیستی اقدام به ترور شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان می‌کند که این امر نقض آشکار قوانین بین‌المللی است به اعتبار اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به جنوب لبنان و بمباران حومه بیروت و انجام این ترورهای هدفمند، حاکمیت کشور مستقلی همچون لبنان را نقض می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص سکوت دولت و ارتش لبنان در برابر کشتار مردم جنوب این کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه لبنان فاقد یک دولت پایدار است و دولت فعلی نیز یک دولت موقت است، به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی از این شرایط برای ترور شخصیت‌های حزب الله استفاده می‌کند و این ترورها همچنان ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه جهانی نیز رژیم صهیونیستی را در انجام اینگونه عملیات تروریستی تشویق می‌کند، بنابراین از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که سید هاشم صفی‌الدین ترور خواهد شد؛ این جنایت نشان می‌دهد که یک تروریسم دولتی سازمان‌یافته با شرکت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و آمریکا و غرب علیه محور مقاومت شکل گرفته است و این ترورهای دامنه‌دار در آینده نیز در بخش‌های دیگری انجام خواهد شد.

هانی‌زاده ابراز کرد: در حال حاضر جنگ بین اسرائیل و جبهه مقاومت در غزه و لبنان به صورت فرسایشی ادامه پیدا کرده است، اما این رژیم نمی‌تواند در عرصه‌های میدانی پیروزی به دست آورد؛ با این حال بمباران‌ها، کشتارها و ترورها علیه مردم و جنوب لبنان تا زمانی که جامعه جهانی دخالت نکند، ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سفر اخیر آنتونی بلینکن به فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: این سفر، یازدهمین سفر بلینکن در طول یک سال گذشته به منطقه است که در چارچوب رایزنی با کشورهای عربی منطقه برای کمک به رژیم صهیونیستی و ادامه کشتار مردم غزه قابل تجزیه و تحلیل خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تعدد سفرهای بلینکن گفت : بلینکن خود را یک صهیونیست تلقی می‌کند و به همین دلیل از حامیان اصلی بنیامین نتانیاهو است؛ بلینکن برخلاف سایر مقامات کابینه جو بایدن از رژیم صهیونیستی و چهره‌های افراطی حمایت می‌کند.

کد خبر 803898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.