برودت هوا در راه گیلان/ بارش برف در محور اسالم به خلخال به ۸۰ سانتی‌متر رسید

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی سه روز آینده به دلیل برودت هوا شرایط برای یخبندان صبحگاهی در استان فراهم خواهد شد، گفت: بارش برف در محور اسالم به خلخال همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی شب گذشته_ چهارشنبه دوم آبان_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان ابری و مه آلود بود و همانطور که انتظار داشتیم شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان بودیم، از روز دوشنبه تاکنون بیشترین بارندگی در گیلان در آبکنار با ۴۴۵ میلی‌متر، بندرانزلی ۲۵۲ میلی‌متر، بندر کیاشهر ۲۲۷، رضوانشهر ۲۲۱ و شهر رشت ۱۲۵ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: امروز آستارا با ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با یک درجه زیر صفر سردترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: امروز به دلیل برودت هوا در ارتفاعات و دامنه‌های استان، در محورهای پونل به خلخال، اسالم به خلخال و لاریخانی و دلیمان بارش برف را شاهد بودیم و براساس آمار و اطلاعاتی که دقایقی قبل از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دریافت کردیم بارش برف در محور اسالم به خلخال همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این محور اکنون به ۸۰ سانتی‌متر رسیده است.

سدیدی تصریح کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از امشب در گیلان تضعیف می‌شود، از روز پنجشنبه تا جمعه با شدت کمتری در استان فعال است و بارش‌ها را در بعضی نقاط شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از غروب روز پنجشنبه تا صبح جمعه سامانه بارشی قدری تقویت می‌شود و در مناطق مرکزی و شرقی گیلان بارش‌ها اندکی شدت می‌گیرد و در ارتفاعات استان بارش برف مورد انتظار است؛ به رانندگانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر را دارند توصیه می‌کنیم تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناس گیلان عنوان کرد: سامانه بارشی صبح جمعه از گیلان خارج می‌شود و روزهای جمعه و شنبه شرایط جوی آرام و پایداری در استان حاکم می‌شود، طی این مدت آسمانی صاف تا کمی ابری و روند افزایش دما در استان مورد انتظار است.

سدیدی با بیان اینکه طی سه روز آینده به دلیل برودت هوا دما در استان به زیر صفر می‌رسد و شرایط برای یخبندان صبحگاهی فراهم خواهد شد، گفت: روز پنجشنبه دریای خزر مواج و طوفانی است، ارتفاع موج حداکثر به یک متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریایی نامناسب خواهد بود.

کد خبر 803893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.