آیین بزرگداشت "مستوره اردلان" شاعره نامدار کُرد در سنندج برگزار شد

آیین بزرگداشت مستوره اردلان، شاعره و تاریخ نگار نامدار کُرد امشب در مجتمع فجر سنندج با حضور جمع کثیری از مردم شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امشب _چهارشنبه دوم آبان_ در این مراسم اظهار کرد: لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای پاسداشت مفاخر و مشاهیر آن است و باید قدر جایگاه این مفاخر را بدانیم.

وی افزود: بزرگداشت ادیبان و نامداران استان کردستان از برنامه‌ها و رسالت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: در شهر فرهنگ و هنر استان کردستان، شهر سنندج، بزرگداشت بانو مستوره اردلان جزو برنامه‌های شاخص بوده و در دیگر شهرهای استان نیز برنامه‌های نکوداشت و بزرگداشت در کنار مزار آن‌ها از جمله بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهر دهگلان، بزرگداشت امیرنظام گروسی خوشنویس نامی بیجار و نکوداشت شاعر نامی ماموستا ملأ مصطفی بیسارانی را در کنار مزار آن شاعر در شهر سروآباد برگزار کردیم.

دریایی اضافه کرد: بزرگداشت سارو بانه‌ای نیز در شهر بانه از جمله دیگر برنامه‌های این سلسله نکوداشت‌ها است که به زودی برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت "مستوره اردلان" شاعره نامدار کُرد در سنندج برگزار شد

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در امنیت و آسایش کامل از برگزاری این برنامه‌ها لذت می‌بریم، اما در جغرافیای دیگر در شهر امام شافعی (رض) شهر غزه مردم بی گناه در نهایت قساوت توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می‌شوند که ضروری است ادیبان و شاعران این ظلم را فریاد بزنند تا جهانیان را متوجه این ظلم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: فضای مجازی با شگردهای نامناسب و ناهنجار بسیاری از آداب و رسوم و اخلاقیات و فضائل ما را تحت تأثیر قرار داده که لازم است بچه‌های خود را از این هجمه فرهنگی و اجتماعی دور نگهداریم.

به گزارش ایمنا، برگزاری پنل تخصصی، شعرخوانی و برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 803887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.