فضای رقابتی باید به سمت تولید با کیفیت سوق یابد

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر مردم به‌دنبال کیفیت باشند، تولیدکننده هم به ناچار در فضای رقابتی به تولید با کیفیت سوق داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوم آبان_ در همایش روز ملی استاندارد اظهار کرد: استاندارد در همه ابعاد زندگی دارای اهمیت بوده و رسالت مهم آن صیانت از سلامت افراد است.

وی با اشاره به نقش استاندارد در رونق تولید، افزود: شعار امسال با رونق تولید و مشارکت مردم گره خورده و در این زمینه مشارکت دادن مردم در ترویج فرهنگ استاندارد بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اداره کل استاندارد باید انجام اقدامات فرهنگی برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای با کیفیت باشد، گفت: اگر مردم به دنبال کیفیت باشند، تولیدکننده هم به ناچار در فضای رقابتی به تولید با کیفیت سوق داده می‌شود.

وی افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات ما توانایی رقابت با کالای خارجی داشته باشد و حتی بهتر و با کیفیت بالاتر از آن عرضه شود.

حسین‌نژاد با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در اداره کل استاندارد استان، گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، اقدامات خوبی در استان در زمینه کنترل کیفیت کالاها انجام شده است.

وی گفت: تولید با کیفیت سبب رونق و جهش تولید در جامعه می‌شود از این رو برای افزایش توان رقابت در واحدهای تولیدی این صنایع باید به ارتقای کیفیت در محصولات سوق یابند.

کد خبر 803828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.