لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ با آموزش و پرورش برای استعدادیابی اسکی در مازندران

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران از نیاز انعقاد تفاهم‌نامه‌ با آموزش پرورش به منظور استعدادیابی اسکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی رجبی عصر امروز_چهارشنبه سوم آبان_ در جلسه مجمع سالیانه هیئت اسکی این استان به میزبانی اداره ورزش و جوانان چالوس، ورزش مازندران را مانند خاکش حاصل‌خیز برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته به ازای هر روز یک مدال گرفتیم و امسال از این مرز هم عبور کردیم.

وی افزود: بیشترین مدال آسیایی و جهانی کشور را ورزشکاران مازندرانی کسب کردند و حتی بیشترین مدال المپیک اخیر را هم مازندرانی‌ها کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اینکه قطعاً روند اسکی مازندران همچنان رو به رشد است و با حمایت فدراسیون سرعت بیشتری نیز به خود خواهد گرفت، اظهار داشت: استعدادیابی در همه ورزش‌ها نیاز است و به نظرم در اسکی هم نیاز است با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای صورت بگیرد و با پایلوت قراردادن چند شهر، این استعدادیابی را در اسکی استان صورت دهیم.

رجبی با بیان اینکه همگانی کردن ورزش در رشته اسکی هم باید در نظر گرفته شود و نیاز است با جذب علاقه‌مندان، تعداد ورزشکاران سازمان یافته اسکی را افزایش داد، مطرح کرد: باید برنامه‌ریزی صورت بپذیرد که با همکاری فدراسیون پیست مناسبی را برای اسکی مازندران طراحی و پیاده‌سازی کنیم تا مشکل فقدان پیست اسکی را در استان برطرف کنیم.

رجبی ضمن تقدیر از حمایت‌های خیرین از ورزش مازندران، بیان کرد: تا به امروز خیران زیادی در ورزش مازندران ما را در بحث زیرساختی و حمایت همه جانبه به ورزش استان مازندران کمک کردند.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های زمستانه در مازندران

مهرداد باباپور رئیس هیئت اسکی مازندران ضمن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اسکی مازندران هیئت نوپا و در حال تکامل است، یادآور شد: ۹ شهرستان مازندران، هیئت اسکی فعال و ۱۸ کمیته ورزشی فعال داریم.

وی با بیان اینکه استان مازندران فاقد پیست اسکی است و ما از پیست‌های استان‌های همجوار استفاده می‌کنیم، افزود: همین امر باعث می‌شود ساعت کمتری تمرین داشته باشیم اما با تمام این محدودیت‌ها ملی‌پوشان خوبی در تیم ملی داریم.

رئیس هیئت اسکی مازندران از میزبانی مازندران از مسابقات کشوری خبر داد و گفت: برای سومین بار میزبان بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های زمستانه هستیم؛ مسابقات قهرمانی کشور سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده در غرب استان مازندران برگزار خواهد شد.

باباپور با اعلام بر اینکه علی‌رغم فقدان پیست مناسب در اسکی مازندران، ورزشکاران ما در تمامی رشته‌های اسکی فعال هستند، خاطرنشان کرد: چهار ورزشکار ملی پوش در اسکی صحرانوردی داریم که به مسابقات چین اعزام خواهند شد.

کد خبر 803789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.