تامین ارز واردات گوشت قرمز در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه چالش کمبود گوشت از طریق مسیرهای دریایی و زمینی حل می‌شود، گفت: مبلغ ارزی که برای واردات گوشت در نظر گرفتیم، در شش ماه اول به طور مستمر توسط بانک مرکزی تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد خانی‌نوذری درباره اخبار منتشر شده درباره چالش‌های عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری و کمبود این محصول در بازار اظهار کرد: طی یک ماه گذشته با توجه به کاهش پروازهای تجاری ورودی به کشور، بخشی از جریان تأمین گوشت سبک گوسفندی ما با کاهش مواجه شده است، بنابراین تلاش کردیم از طریق مسیرهای دریایی و زمینی این کمبود را تا حدودی جبران کنیم.

وی افزود: برای مسیرهای پروازی نیز در حال پیدا کردن جایگزین‌های جدید هستیم تا جریان تأمین مستمر ادامه داشته باشد، برآورد این است که با برگشت پروازهای تجاری به حالت عادی یا با پروازهای جایگزینی که طراحی می‌کنیم حداکثر طی یک ماه آینده دوباره به هدف گذاری حدود روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن دست پیدا کنیم.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین و ارز تصریح کرد: مبلغ ارزی که برای واردات گوشت در نظر گرفتیم، در شش ماه نخست سال جاری به‌طور مستمر توسط بانک مرکزی تأمین شده و در شش ماه دوم نیز بودجه‌ریزی شده و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

کد خبر 803607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.