بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

بازیکنان اسبق سپاهان معتقدند سپاهان تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی می‌خواهد و ضمن حفظ جایگاه سپاهان فکری باید به حال شرایط تیم کرد تا بتوانیم در میادین بزرگ باز هم خوش بدرخشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ژوزه مورایس و شاگردانش در هفتمین دیدار آسیایی خود، ششمین شکست را تجربه کردند و روند نه‌چندان خوبی را در پیش گرفته‌اند. این موضوع در حالی‌ست که طلایی‌پوشان با یک بازی کمتر و ۱۶ امتیاز در جایگاه نخست لیگ‌برتر فوتبال قرار دارند و شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به جدال‌های آسیایی خود پیش رفته‌اند.

شکست طلایی‌پوشان مقابل شارجه امارات موجب شد تا مورایس و شاگردانش کار دشواری برای صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها پیش‌رو داشته باشند، همچنین نداشتن میزبانی فوتبال ایران باعث شده است تا سپاهان ایران مقابل نماینده امارات در شب گذشته همچنین تا دیدار برگشت برابر الوحدات شرایط دشواری برای کسب این سهمیه داشته باشد.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

شاگردان مورایس شب گذشته با ترکیب نسبتاً ثابت خود یعنی پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، صالح حردانی، آریا یوسفی، برایان دابو، محمد کریمی، استیون انزونزی، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی و ابوبکر کامارا پا به میدان بگذارند.

سرمربی تیم شارجه امارات نیز از عادل الحسنی، مارو کاتینیچ، دارکو نیاشمیچ، عبدالله غانم، خالد ابراهیم، تیرون کنراد، مجید راشد، گیلرمه بیرو، عثمان کامارا، دیوید پتروویچ و ماجد حسن در ترکیب خود استفاده کرد.

عملکرد ضعیف در مقابل مالکیت بیشتر

سپاهان در این دیدار با مالکیت توپ بیشتر در هر دو نیمه و همچنین موقعیت گل بیشتر نسبت به تیم حریف، عملکرد ضعیف‌تری داشت و موفق به گلزنی نشد، نکته جالب در این دیدار تعداد دو برابری شوت‌های درون چارچوب سپاهانی‌ها نسبت به شارجه است که در نهایت تیم شارجه از هر سه موقعیت خود به خوبی استفاده کرده است.

مورایس و کارنامه نه‌چندان خوب در سپاهان

مجید بصیرت، بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان درباره عملکرد تیم مورایس در جدال‌های آسیایی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ژوزه مورایس به فکر همه‌چیز است به‌جز تیم و شرایط سپاهان، اگر اکنون یک مربی ایرانی درون تیم سپاهان بود تاکنون به دلیل شرایط تیم بارها برکنار شده بود، اما مورایس به‌دلیل دستمزدی بالایی که دارد در تیم ماندگار است که با توجه به هزینه‌هایی که در تیم سپاهان انجام داده است، اما اصلاً کارنامه خوبی در تیم سپاهان نداشته است.

وی می‌افزاید: در لیگ‌برتر ایران نیز نمایش خوبی نداشتند و هنوز قهرمانی آن‌ها مشخص نیست، در سال نخست هم قهرمانی قطعی را با یک دیدار مقابل ملوان از دست دادند. سپاهان تیمی نیست که در لیگ سطح دو آسیا مقابل یک تیم اماراتی گل بخورد، سپاهان یک تیم بزرگ آسیایی است که حضور در باشگاه‌های جهان را تجربه کرده است.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

کارشناس فوتبال عنوان می‌کند: آینده سپاهان و ژوزه مورایس را خوب نمی‌بینم البته که آینده‌ای دیگر وجود ندارد، قرارداد مورایس در سال جاری به پایان می‌رسد و به‌طور قطع با وی تمدید نخواهند کرد. زمانی که مربی ایرانی در تیم حاضر شوند، بسیار بهتر می‌تواند با بازیکنان ارتباط بگیرد، اما یک مربی بسیار خوب خارجی نیست می‌تواند به تیم کمک کند؛ نباید با یک مربی خارجی و کادر کاملاً خارجی سه‌سال قرارداد ببندیم و این‌کار بسیار اشتباه است.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

وی خاطرنشان می‌کند: دلم برای هواداران سپاهان می‌سوزد، فوت هوادار سپاهان که به تازگی اتفاق افتاد نشان‌دهنده این موضوع است که برخی از افراد با سپاهان زندگی می‌کنند و زمانی که سپاهان شکست می‌خورد، شهر اصفهان غمگین می‌شود و این موضوع برای هر سپاهانی غمگین‌کننده است.

مورایس و عملکرد ضعیف در آسیا

سید مهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان در رابطه با عملکرد سپاهانِ مورایس در آسیا به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از زمانی که ژوزه مورایس به تیم سپاهان آمده است، سپاهانی‌ها اکثر بازی‌های آسیایی را از دست داده‌اند و معدود بازی‌هایی مانند استقلال تاجیکستان بود که توانستند در آن نتیجه بگیرند و مقابل تیم‌هایی مانند شباب‌الاهلی و شارجه امارات نتوانستند سه امتیاز بازی را کسب کنند.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

وی می‌افزاید: تفاوت میان تیم‌هایی که در آسیا نیز حاضر می‌شوند با لیگ‌برتر این است که آن‌ها بازیکنان خارجی را به تیم‌هایشان می‌آورند که بزرگ باشند، بزرگ فکر کنند و از آمادگی بالا و خوبی نیز برخوردار باشند. شاهد هستیم که تیم‌هایی همچون النصر و الهلال تیم‌هایی هستند که سعی می‌کنند با بازیکن‌های خارجی که جذب می‌کنند فشار تیم را کم کنند، اما اتفاقی که در تیم سپاهانِ مورایس رخ‌داده است حفظ بازیکنان خارجی است که آمادگی خوب و کاملی ندارند و کیفیتی که در سال‌های گذشته بوده است را به نمایش بگذارند.

کارشناس فوتبال بیان می‌کند: سپاهان بیشتر بازی‌های بزرگ را از دست داده است، مورایس می‌تواند هوشمندانه‌تر در تعویض‌ها و میانه‌های بازی عمل کند یا شاید مشکل از کمک‌های وی است که نمی‌توانند به اندازه کافی به مورایس کمک کنند و منجر به شکست سپاهان می‌شود.

تیم بزرگ بازیکنان بزرگ می‌خواهد

وی تصریح می‌کند: باشگاه سپاهان باید کمیته فنی برای مورایس تشکیل دهد. به دلیل این‌که با سپاهان روزهای طلایی در آسیا با تیم‌های عربی به نام گذرانده‌ام می‌دانم که تیم بزرگ، بازیکن بزرگ می‌خواهد تا بتواند به تیم در روند عملکردی کمک کند. در دیدار امروز شاهد بودید که تیم شارجه امارات تنها روی بازیکنان خارجی خود بازی کرد، اما سپاهان به دلیل نداشتن تمرکز و اعتماد به‌نفس لازم تمام موقعیت‌های خود را از دست داد و در زدن ضربات آخر خود موفق نبود. تیم شارجه از روی بازیکنان خارجی خوب موقعیت‌هایی به دست آورد و همه را به گل تبدیل کرد، این موضوع در تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز مشکل‌ساز شده است و آن‌ها نیز فرصت‌های زیادی را در جدال‌های آسیایی از دست دادند.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

سیدصالحی عنوان می‌کند: شب گذشته سپاهان می‌توانست پیروز میدان باشد و امتیاز بگیرد، حتی در جدال‌های قبلی خود می‌توانست پیروز باشد، اما آماده نبودن بازیکنان این فرصت‌ها را از سپاهان گرفت. استیون انزونزی و ابوبکر کامارا از بازیکنانی که در گذشته در آسیا بازی می‌کردند بسیار فاصله دارند؛ سپاهان باید بازیکنانی را انتخاب می‌کرد که بتوانند فشار تیم را کم کنند.

وی ادامه می‌دهد: نتیجه گرفتن مقابل تیم‌های ضعیف با بازیکنان آکادمی نیز محقق می‌شود، بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگی نیز می‌خواهد.

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان می‌کند: در رابطه با سپاهان و مورایس نیز باید باشگاه تصمیم‌گیری کند.

شأن باشگاه باید سپاهان حفظ شود

وی در پایان در رابطه با شرایط باشگاه سپاهان می‌افزاید: از مسئولان باشگاه سپاهان تقاضا می‌کنم کاری کنند که بزرگی باشگاه سپاهان حفظ شود و از بین نرود، ستاره بودن تیم سپاهان در آسیا و لیگ حفظ شود، تصمیمات بهتری بگیرند، چرا که شرایط کنونی هواداران را آشفته کرده است. در چندسال اخیر با این‌که هزینه‌های بسیاری خرج شده است، اما بازیکنان تراز اولی حاضر نشده‌اند، با این هزینه‌ها می‌توانستیم بازیکنان بهتری را جذب کنیم، باید از بازیکنان آکادمی استفاده شود و بازیکنانی همچون محمدجواد حسین‌نژاد اکنون برای سپاهان کارآمد هستند و نمی‌دانم به چه قیمتی این بازیکنان ترانسفر می‌شوند.

بازی کردن در میادین بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد

به گزارش ایمنا، تیم سپاهان در ادوار گذشته نمایش خوبی در آسیا و لیگ‌برتر ایران داشته است و این عملکرد ضعیف کنونی باب‌میل هواداران نیست، طبق گفته کارشناسان، سرمربی، کادر فنی و بازیکن‌های خارجی تیم سپاهان باید شرایطی را مهیا کنند تا سپاهان بتواند به روال قبلی خود در جدال‌های آسیایی و لیگ‌برتر بازگردد.

کد خبر 803506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.