تاب آوری محله‌های البرز در مواقع بحران افزایش یابد

استاندار البرز گفت: اگر مخاطرات و نقاط حادثه خیز استان بدرستی شناسایی شوند و برای رفع آن‌ها پیش‌بینی لازم صورت گیرد در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی، عصر امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و نظارتی برای مقابله با حوادث و بحران‌ها، اظهار کرد: با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقایع و حوادث طبیعی همچون سیل و سیلاب و زلزله، باید نقاط حادثه خیز استان شناسایی شود و برای مدیریت مخاطرات برنامه‌ ریزی شود.

وی ادامه داد: اگر مخاطرات و نقاط حادثه‌خیز استان بدرستی شناسایی شوند و برای رفع آن‌ها پیش‌بینی لازم صورت گیرد در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه خواهیم شد.

استاندار البرز با اشاره به روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: به حق که فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی در حال فعالیت هستند از این رو باید با مدیریت درست در بخش‌های خدماتی، نهایت تلاش خود را برای تأمین آب، برق و گاز آنها داشته باشیم تا در مواقع خاص، از این امکانات محروم نباشند.

عبداللهی افزود: پیش بینی سوخت جایگزین با توجه به برودت هوا و با هدف مدیریت مصرف سوخت باید از هم اکنون صورت گیرد.

وی گفت: تأمین سوخت دوم و جایگزین برای بیمارستان‌ها ضرورت دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار البرز افزود: باید سناریوی بحران برای انواع حوادث تهیه شود و بر مبنای فرضیاتی که مطرح می‌شود، پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

عبداللهی گفت: با برگزاری مانورهای مختلف با توجه به احتمال حوادث و بحران‌ها، آمادگی استان برای مدیریت بحران‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه نظام مسائل استان در قالبی سند تهیه و تدوین شده باید مدیران با شناسایی موضوعات حوزه خود، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

استاندار البرز گفت: شهرداران استان بر روی ارتقا زیرساخت‌های عمرانی شهرها با محوریت محله‌های کمتر برخوردار، متمرکز شوند.

عبداللهی افزود: تاب‌آوری شهرها در بحران‌ها باید افزایش یابد، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد حوضچه‌های ذخیره و تصفیه خانه‌هایی محلی با قابلیت بازچرخانی آب از جمله این اقدامات است.

وی گفت: ساخت سوله‌های چند منظوره ورزشی در محله‌ها علاوه بر تقویت سرانه‌های این بخش و ایجاد بسترهای نشاط و شادابی مردم، در مواقع بحران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: گروه‌های دوام در تمامی محله‌های استان تشکیل شود و برای مواقع بحران با آموزش و اطلاعات دقیق از محله، آماده باشند.

کد خبر 803408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.