آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید سکو محور باشد

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ما آموزش است، گفت: آموزش فنی حرفه‌ای باید به صورت سکومحور باشد و از آن استفاده کرد، چراکه یقین دارم که در این صورت نرخ بیکاری را کاهش می‌دهیم و با ایجاد نظام مهارت آموزشی این کار ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، غلامحسین محمدی بعداز ظهر امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در نشست با رؤسای انجمن‌های سازمان فنی حرفه‌ای استان البرز که در مرکز تربیت مربی فنی حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در این بازدید برای من خوشایند بود آموزش رایگان به افراد بود.

وی افزود: ۳۵ درصد جمعیت ما زیر خط فقر هستند و برای اینکه بتوانیم مأموریت اجتماعی بزرگ خود را انجام دهیم خدمت به مستضعفین است.

سرپرست سازمان فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه افراد ضعیف و کم‌درآمد توانایی و دفاع مناسب ندارند، افزود: تنها مسیر در این راه آموزش است، چراکه توانمندی یک فرد با کسب دانش طبقه اجتماعی خود را ارتقا می‌دهد.

وی اضافه کرد: خیلی از روسایی که در این جمع هستند شاید زمانی در مناطق محروم زندگی می‌کردند، اما با آموزش مسیر زندگی خود را تغییر دادند.

محمدی عنوان کرد: بعضی وقت‌ها برخی اشخاص به علت مشکلات زندگی خود را فراموش می‌کنند نقشی دیگر در جامعه ایفا می‌کنند و مشاغل خود را پنهان می‌کنند و از جو جامعه سو استفاده می‌کنند، اما ما طرف درست هستیم و این بزرگترین نعمت خداوند است.

معاون وزیر با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما آموزش است، تصریح کرد: ۱۲ متر مربع فضای آموزشی ما است که ۳ میلیارد دلار دارایی فیزیکی داریم در واقع دارای سرمایه ما به اندازه دو کارخانه ماشین‌سازی است که به همراه ۱۲ هکتاری مشغول خدمت به اقشار مختلف و بازار کسب و کاری که شکست خورده‌اند هستیم.

محمدی در ادامه افزود: عقیده دارم دارایی ما ۳۰۰۰ دلار نیست، بلکه سرمایه انسانی است و اگر ما توانمند باشیم دارایی تبدیل به ارزش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای مربی محور است، ادامه داد: عقیده دارم هسته اصلی سازمان و ایده محرک مربیان هستند چه در بخش خصوصی و یا دولتی باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید خلق آموزش کنیم و بتوانیم با استعداد و دارایی‌های فیزیکی به دارایی واقعی برسیم، تصریح کرد: سازمانی که رویکرد آن دارایی محور است نه انسان محور، این سازمان پایدار نخواهد ماند در حالی که عنصر کلیدی سازمان، مربی است و زمینه تغییر را باید فراهم کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: می‌توانیم صدها قانون و رأی در اشتغال ردیف کنیم و همین سازمان ۱۸۰۰ میلیارد هم تقاضای وام کرده ولی ریالی داده نشد و راهکاری که مقطعی است برای این سازمان کارایی ندارد.

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه بودجه محوری سازمان اشتباه است، ادامه داد: بودجه دو برابر هم شود باز مشکلات باقی خواهد ماند در حالی که تولید و فناوری پایداری، تارو پود اقتصاد در کشور تنیده می‌شود.

محمدی اذعان کرد: مربی باید با بیزینس‌ها کار کند مربی هیئت علمی نیست، بلکه یک دانشمند کارآفرین است که با بخش خصوصی قرارداد می‌بندد و از منافع آن بهره‌مند می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر به اکوسیستم اقتصاد کشور وصل شویم پایدار خواهیم ماند، ادامه داد: به رئیس جمهور متعهدم این سازمان را مولد کنم و با آموزش و پرورش و آموزش عالی توافق کنیم و آموزش فنی حرفه‌ای به صورت سکومحور باشد و از آن استفاده کرد، چراکه یقین دارم که در این صورت نرخ بیکاری را کاهش می‌دهم و با ایجاد نظام مهارت آموزشی این کار ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر بیان کرد: پیشنهاد دهیم این سازمان نهاد مستقلی شود و مرکز تربیت مربی، باید پیشانی مهارت در کشور باشد تا سرمایه‌های انسانی در آن ایجاد شود.

محمدی در پایان گفت: ثروت و خلق ارزش تبدیل به یک عنصر شود با استفاده از ظرفیت‌های انسانی، ظرفیت‌های اساسنامه را به سمت مدل‌های جدید پیش ببریم.

کد خبر 803403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.