بارش پراکنده باران و برف اصفهان را فرا می‌گیرد / هوا سردتر می‌شود

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از فعالیت سامانه بارشی از امشب تا پیش ازظهر جمعه چهارم آبان با احتمال رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف در مناطق شرق و تا حدودی مرکز استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری متناوب تا اوایل هفته آینده در سراسر استان است.

وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، آسمان صاف از بعدازظهر افزایش ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید و در نواحی غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: تصریح کرد: در اواخر وقت امروز و فردا در مناطق مستعد مرکزی و نیمه شرقی رگبار پراکنده، رعدوبرق مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اوایل جمعه در مناطق غربی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و باران و نواحی گرمسیر استان به ویژه شرق همراه با رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه در مناطق مرکزی بارش باران مورد انتظار است، گفت: ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه غرب و جنوب استان، کمینه دما به زیر صفر و خطر سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره تداوم گردیان فشاری و وزش باد شدید، کاهش محسوس دما از بعدازظهر روز دوشنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری در استان افزود: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان همراه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: طوفان لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی و جنوبی، کاهش محسوس دما در بیشتر نواحی استان تا پایان هفته، احتمال خیزش گردوخاک در نقاط مستعد به ویژه شرق و شمالی، خطر سرمازدگی و یخبندان در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی استان از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: این سامانه در تمام مناطق استان به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات شهرستان‌های فریدونشهر، شاهین‌شهر و میمه، بویین میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران) و گلپایگان پیش‌بینی شده است.

امینی افزود: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری به ویژه سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی، خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و سقوط از ارتفاعات، خیزش گردوخاک و کاهش دید در مناطق مستعد، سرمازدگی و افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی از مخاطرات فعالیت سامانه است.

وی پیرامون فعالیت سامانه بارشی با حفظ اعتبار هشدار زرد از امشب تا پیش از ظهر جمعه چهارم آبان در استان، گفت: فعالیت این سامانه با احتمال رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف در مناطق شرق و تا حدودی مرکز استان همراه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح وقت جمعه پایان هفته جاری با رگبار باران و در ارتفاعات استان و مناطق سردسیر غرب بارش برف و مه‌آلودگی است.

وی افزود: این سامانه طی روز سوم آبان، تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، فریدونشهر، گلپایگان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، سمیرم، چوپانان، خمینی‌شهر، خوروبیابانک، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، زواره، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، هرند، ورزنه و مبارکه را فرا خواهد گرفت.

امینی، لغزندگی معابر، یخ‌زدگی در مناطق کوهستانی و سردسیر، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و ناپایدار، مه‌آلودگی و کاهش دید را از مخاطرات سامانه ذکور دانست و تصریح کرد: احتیاط در تردد جاده‌ها و معابر، همراه داشتن تجهیزات لازم، برداشت محصولات زراعی و باغی حساس و انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای استاندارد، استحکام بخشی به سازه‌های سبک و ناپایدار و آمادگی دستگاه‌های اجرایی لازم و توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۵ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ سانتی‌گراد می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای یک درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 803357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.