ساماندهی اصناف آلاینده نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر سنندج دارد

شهردار سنندج گفت: فعالیت اصناف آلاینده بر افزایش پدیده ترافیک در شهر سنندج تاثیرگذار بوده است و ساماندهی این صنوف نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی‌های سمعی و بصری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در مراسم آغاز طرح ساماندهی صنوف آلاینده شهرستان سنندج اظهار کرد: ترافیک یکی از مشکلات اصلی شهر سنندج است که فعالیت اصناف آلاینده نیز موجب افزایش این پدیده شده و ساماندهی این صنوف نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی‌های سمعی و بصری خواهد داشت.

وی افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح در گذشته موجب شده که این اصناف را مزاحم بنامیم در صورتی که این اصناف به مردم خدمت می‌کنند و مزاحم نیستند.

شهردار سنندج ادامه داد: حدود ۴۸ هکتار زمین برای طرح ساماندهی اصناف آلاینده شهر سنندج در نظر گرفته شده که با همکاری اداره راه و شهرسازی به سرانجام رسیده است.

رشیدی ادامه داد: در مرحله بعدی جواز تأسیس این مجتمع صنفی را سازمان صمت صادر کرده است که ادامه کار در کارگروه امور زیربنایی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری نیز صدور پروانه ساخت را برای این واحدهای آلاینده انجام خواهد داد و در حد توان خود به اجرای این طرح کمک خواهد کرد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: شهرداری بر اساس قانون موجود در زمینه نحوه دسترسی صنوف و همشهریان، تاییدیه فنی، تائیدیه‌های زیست محیطی و غیره اقدام به صدور پروانه خواهد کرد.

رشیدی با بیان اینکه اگر در زمینه اختصاص اراضی مسکن در زمان خود به درستی عمل می‌شد قطعاً شاهد شکل‌گیری حاشیه شهرها و نواحی منفصل شهری با مجموعه زیادی از مشکلات نبودیم، گفت: امروز همه باید در کنار هم از بخش دولتی و خصوصی زمینه را برای ایجاد سایت‌های منظم و دارای زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی صنوف آلاینده در سطح شهر به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: در زمینه ساماندهی صنوف آلاینده، قانون وظایف هر بخش و دستگاه را به صورت واضح تعیین کرده و باید اقدامات بر اساس این چارچوب پیش برود.

کد خبر 803327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.