به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتینژاد در نشست هماندیشی عملیاتی کردن استراتژی قیمت گذاری پویا بهصورت مستقل و مشترک در مدهای حملونقل عمومی شهر اصفهان (اتوبوس و مترو) که در مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پارامترهایی که بهعنوان مداخله میتواند در ارتقای بهرهوری کمک کند و در عین حال همراه با رضایتمندی است، قیمتگذاری پویا در مدهای حملونقل عمومی شهر اصفهان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هریک از بهای خدمات که بهصورت مستقل به سمت شورا میآید، باید بهصورت یکپارچه این اتفاق بیفتد، افزود: این موضوع را در حوزههای خدمات گردشگری و حملونقل در شهرداری میتوانیم پیگیری کنیم، البته با توجه به اینکه مالکیت مراکز گردشگری بهعهده سازمانهای متعدد است، پیشنهاد شد یکی از شرکتهای تابعه بهعنوان کارگزار واسط به موضوع ورود کند و موضوع در جلسات شرکتها مورد تصویب قرار گیرد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت وجود یکپارچگی در مدهای حملونقلی این کلانشهر گفت: قیمتگذاری پویا را میتوانیم از چهار جنبه زمان، پیمایش، مخاطب و یکپارچگی مورد بررسی قرار دهیم که این موضوع در کمیسیون پایش نیز بررسی شد؛ قیمتگذاری مبتنی بر مخاطب مد نظر این کمیسیون بود، از جمله قیمتگذاری برای کارت منزلت بهصورتی تعیین شود که برای مخاطب مطلوبیت داشته باشد.
نباتینژاد با بیان اینکه بر اساس ارزیابیهای انجام شده، کارت منزلت نیاز به تحول اساسی دارد و باید قابلیتهایی به آن اضافه شود، تصریح کرد: کارت منزلت باید برای شهروند مطلوبیت پیدا کند تا استفاده از آن برای شهروندان بهصرفه باشد، همچنین تسهیلاتی در اختیار بخشهای مختلفی که سرویسدهی میکنند، قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه حملونقل، زمان اهمیت ویژهای دارد، تاکید کرد: زمانهای پیک با غیر پیک تفاوت دارد و سال گذشته قیمتگذاری اماکن گردشگری روزهای پنجشنبه و جمعه با سایر روزها متفاوت شد.
نظر شما