پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در نقاط سردسیر بارش به صورت باران و برف و در نواحی جنوبی و گرمسیر به شکل رگبار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمد غیوری‌خواه در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز شاهد بارش‌های رگباری در برخی از نقاط توأم با رعدوبرق در نیمه شمالی به ویژه مناطق واقع در نوار شمالی خواهیم بود و طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که مسیر جریانات انتقال ذرات گردوغبار را در پی دارد که کاهش کیفیت هوا را در غالب نقاط موجب می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری برای استان تقویت می‌شود که موجب افزایش حجم بارش در غالب نقاط استان خواهد شد و در نقاط سردسیر بارش به صورت باران و برف و در نواحی جنوبی و گرمسیر به شکل رگبار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: آب‌گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیرها، تشکیل مه، کاهش میدان دید، یخ‌زدگی و لغزندگی محورها، همچنین در سیستم حمل‌ونقل استان با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی رخ خواهد داد و همچنان هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است.

غیوری‌خواه افزود: نوسانات دمایی مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۱ و ۲۱ درجه بوده که امروز در گرم‌ترین ساعات، به ۱۵ درجه و در سردترین ساعات، به هفت درجه خواهد رسید.

همچنین در شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای پنج درجه و گناباد با دمای ۳۳ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند، بیشترین وزش باد از سبزوار با ۶۱ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و از قوچان و درگز بارش باران گزارش شده است.

کد خبر 803276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.