بیش از ۴۵ میلیون ایرانی بیمه سلامت دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۴۵ میلیون ایرانی در کشور بیمه سلامت شدند که از این تعداد ۱۲ میلیون نفر زیر پوشش بیمه رایگان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان بیمه سلامت، محمدمهدی ناصحی روز سه شنبه در سی‌امین نکوداشت سالروز بیمه سلامت اظهار کرد: از مجموع بیش از ۴۵ میلیون نفر دارای بیمه سلامت ۱۷ میلیون نفر فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای و ۲۰ میلیون نفر نیز بیمه روستایی هستند؛ به دنبال آن نیستیم که بیمه رایگان را گسترش دهیم، بلکه باید گام‌هایی برداریم که با رونق اقتصادی مردم خود را بیمه کنند.

امیدواریم با حضور رئیس جمهور جدید، مسائل و مشکلات حوزه سلامت برطرف شود

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج یا طرح تحول سلامت از اقدامات خوبی بود که در سال‌های اخیر انجام شد؛ همچنین با توجه به اینکه جامعه در حال پیشرفت است، باید در قانون نیز اصلاحاتی انجام شود و دغدغه در مجلس و وزارت بهداشت رفع نگرانی بیماران است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به قدرت نظامی و پزشکی خود افتخار می‌کند، ادامه داد: بسیاری از هموطنان از کشورهای مختلف به ایران برای انجام اعمال جراحی مراجعه می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۰۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت تصریح کرد: سو مدیریت در این تشکیلات سلامت نبوده و نمایندگان مجلس همواره به بحث بهداشت و درمانی بدون نگاه سیاسی توجه اساسی کرده و امیدواریم با حضور آقای پزشکیان، مسائل و مشکلات در این حوزه برطرف شود.

سعی داریم دسترسی مردم به حوزه سلامت را هموارتر کنیم

علی جعفریان، جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه عنوان کرد: کار ما در حوزه سلامت ارائه خدمت است و موظف هستیم دسترسی برای مردم ایجاد و عدالت را برقرار کنیم، هر جای دنیا در حوزه سلامت و ارائه خدمات مشکلاتی دارد، سعی داریم در دولت وفاق ملی دسترسی مردم به حوزه سلامت را هموارتر و مسائل را رفع کنیم.

وی افزود: خدمات خوب پزشکی در کشور انجام می‌شود، به عنوان مثال در زمینه پیوند کبد با هزینه چهار تا پنج هزار دلار انجام می‌دهیم، در حالی که یک ریال آن را بیمار پرداخت نمی‌کند.

جعفریان با اشاره به انجام بیش از هزار مورد پیوند کبد در کشور تاکید کرد: امیدوارم با همت مسئولان با منابع محدود، خدمات بهتری را با روی خوش به مردم ارائه دهیم تا رضایت بیشتری جلب کنیم.

کد خبر 803259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.