افت قیمت نفت با تثبیت ریسک‌های ژئوپلیتیک

قیمت جهانی نفت خام در پی تثبیت ریسک‌های ناشی از تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و تضعیف تقاضا در چین کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ بازارهای آسیایی با تجدید تلاش‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای فشار برقراری آتش‌بس در خاورمیانه و کُندشدن رشد تقاضا در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در دسامبر تا ساعت ۰۳:۵۰ بامداد روز سه‌شنبه با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۱۰ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در نوامبر با ۱۸ سنت کاهش ۷۰ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه معامله شد، قرارداد این شاخص برای ماه نوامبر امروز منقضی می‌شود.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات امروز با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افت به ۶۹ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه رسید.

هر دو شاخص برنت و دبلیوتی‌آی در معاملات روز دوشنبه نزدیک به دو درصد افزایش یافتند و بخشی از کاهش بیش از هفت درصدی هفته گذشته را جبران کردند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بازارهای جهانی همچنان با نگرانی‌ها درباره ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران که احتمال اختلال در عرضه نفت کشورهای منطقه را در پی دارد، روبه‌رو است.

کد خبر 803198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.