گلستانی‌ها بیشتر از مقدار استاندارد گاز مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: استان گلستان با ۷۰۰ هزار مشترک تقریبا یک‌ونیم برابر بیشتر از مقدار استاندارد، انرژی برای تولید گرما در فصل سر سال مصرف می‌کنند.

علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما مصرف انرژی شهروندان افزایش پیدا خواهد کرد اما امیدواریم مدیریت مصرف را همواره مدنظر داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به نکات ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی افزود: برای شلنگ گاز باید طول آن کمتر از یک متر باشد، ضمن اینکه از بسط فلزی حکم نیز باید استفاده شود و توجه به شعله آبی نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد از انرژی صرف گرمایش منازل مسکونی می‌شود، افزود: در گلستان روزانه ۱۵ تا ۱۷ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود که این رقم باید هفت تا هشت میلیون متر مکعب باشد.

وی ادامه داد: استان گلستان با ۷۰۰ هزار مشترک تقریباً یک‌ونیم برابر بیشتر از مصرف استاندارد، انرژی برای تولید گرما در فصل سرد سال مصرف می‌کنند.

طالبی اضافه کرد: اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد در بخش انرژی منازل صرفه‌جویی شود، عدد قابل ملاحظه‌ای از انرژی ذخیره خواهد شد و مشترکان نیز قطعاً مشمول تخفیف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام شهرها و روستاهای استان گلستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و سالانه چهار میلیارد مترمعکب گاز در سطح استان مصرف می‌شود.

کد خبر 803183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.