۱۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام طعمه حریق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ ایلام با تأکید بر اینکه در سال زراعی گذشته ۴۳ فقره آتش‌سوزی در مزارع استان‌ ایلام ثبت شده است، گفت: در این مدت ۱۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حشمت عزیزان امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی گذشته، ۴۳ فقره آتش‌سوزی در مزارع استان ایلام ثبت و ۱۲۳ هکتار از این اراضی طعمه آتش شد.

وی با تاکید بر اینکه میزان خسارت‌های وارده به اراضی کشاورزی به علت آتش‌سوزی ۵۰ میلیارد ریال است، افزود: میزان آتش‌سوزی‌های اراضی کشاورزی در سال جاری در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با تاکید بر اینکه بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در گندم‌زارهای استان ایلام و تعداد اندکی نیز در باغات رخ داده است، اضافه کرد: بیشترین آتش‌سوزی‌ها در شهرستان دره‌شهر رخ داد.

عزیزان در مورد عمده علت آتش‌سوزی‌های اراضی کشاورزی استان‌ایلام گفت: برخی کشاورزان با هدف پاک‌سازی اطراف مزارع از خاشاک و علف‌های هرز یا بعد از برداشت محصول اقدام به آتش‌زدن پس‌چرای مزارع می‌کنند که این کار به علت توانایی نداشتن در کنترل آتش موجب سرایت آتش به مزارع، مراتع و اراضی جنگلی مجاور می‌شود.

کد خبر 803128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.