ضرورت سنخیت نمای ساختمان‌ها با هویت شهری اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت سنخیت نمای ساختمان‌ها با هویت شهری اصفهان گفت: دستورالعمل‌های شهرسازی این شهر به دقت طراحی شده است تا بافت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مراکز تاریخی، مذهبی و سیاسی در دوره‌های مختلف، دارای بافت‌های محلی قدیمی و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفاظت شود.

وی با اشاره به ضرورت سنخیت نمای ساختمان‌ها با هویت شهری اصفهان افزود: دستورالعمل‌های شهرسازی این شهر به دقت طراحی شده است تا بافت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأثیرات مثبت محدودیت‌های ساخت‌وساز در حفظ میراث فرهنگی و هویت شهر تاکید کرد: شهرهای مدرن همیشه خوبی ندارند و حفظ شهرهایی همچون اصفهان که دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میرباقری با بیان اینکه شهر اصفهان به‌دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی خود، نیازمند حفظ هویت شهری است و نمی‌توان به‌راحتی مدرنیته را در آن گسترش داد، ادامه داد: حفظ آثار و ابنیه تاریخی اصفهان نه‌تنها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی ضروری است، بلکه به تقویت هویت شهری نیز کمک می‌کند.

میرباقری با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی لازمه توسعه پایدار شهری است، افزود: در طرح‌های تفصیلی شهر اصفهان، ساخت‌وسازهای بلندمرتبه به‌دلیل حفاظت از ابنیه‌ تاریخی و فرهنگی محدود شده است.

کد خبر 803063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.