داوران بخش «هوش مصنوعی» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند

داوران آثار بخش ویژه هوش مصنوعی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران؛ آثار بخش هوش مصنوعی این رویداد را هیأتی متشکل از بوریس ماشکوتسوف، بهروز مینایی و اسماعیل بنی‌اردلان داوری می‌کنند.

بوریس ماشکوتسوف استادیار دانشگاه، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و مدیرعامل «سایوزمولت‌فیلم»، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های انیمیشن (پویانمایی) در جهان با ۸۸ سال سابقه تولید بیش از هزار و ۵۰۰ انیمیشن و کسب بیش از ۴۰۰ جایزه معتبر بین‌المللی است. او رئیس دانشکده انیمیشن دانشگاه «سینرژی» و استادیار گروه تهیه‌کنندگی دانشگاه سینمایی مسکو (VGIK)، قدیمی‌ترین دانشگاه سینمایی جهان است.

بهروز مینایی دارای دکترای مهندسی و علوم کامپیوتر از دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا و دانشمند برگزیده کشور، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کشور، بنیان‌گذار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشیار کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه علم و صنعت ایران است. دبیری علمی چند همایش ملی و بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی، ریاست دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران، ارائه ده‌ها مقاله علمی در مجلات و کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و طراحی و هدایت تحقیقات کلان و راهبردی در حوزه‌های هوش مصنوعی از فعالیت‌های وی است.

اسماعیل بنی‌اردلان دارای دکترای پژوهش هنر و دانشیار دانشگاه هنر است. در کارنامه کاری او می‌توان ریاست دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، ریاست دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، مدیریت مطالعات سینمایی فارابی، عضویت فعال فرهنگستان هنر، عضویت در هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر و نخستین دبیر جشنواره پژوهشی سینمای ایران را دید. «معرفت‌شناسی آثار صناعی: جست‌وجویی در مفهوم فن و هنر»، «دین در قاب تلویزیون» و «هنر و اخلاق» از جمله تالیفات علمی این اندیشمند معاصر است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر آغاز شده و تا دوم آبان در پردیس سینمایی ملت ادامه دارد.

کد خبر 802974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.