کودکان و نوجوانان، در صدر توجه نویسندگان

مهر سال جاری صنعت نشر کشور با انتشار۷,۷۴۲ عنوان کتاب به پایان رسید که از این میان ۵,۵۰۶ عنوان تألیفی و ۲,۲۳۶ عنوان ترجمه هستند و در میان آمار، حوزه کودکان و نوجوانان از نظر تعداد عنوان در صدر جدول قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آمارهای نشر، در مهر سال جاری ۷,۷۴۲ عنوان کتاب منتشر شده است که از این میان ۵,۵۰۶ عنوان تألیفی و ۲,۲۳۶ عنوان ترجمه هستند؛ ناشران تهرانی ۵,۳۵۷ عنوان و ناشران شهرستانی ۲,۳۸۵ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند، شمار کتاب‌های چاپ اول ۴,۴۸۵ عنوان و ۳,۲۵۷ عنوان نیز تجدید چاپ بوده است.

«ادبیات» و «کودک و نوجوان» در صدر آمار تالیف کتاب‌های تابستانه

شمارگان کل کتاب‌های منتشرشده نیز هفت میلیون و ۴۵۰ هزار و ۸۲۱ نسخه بوده است، میانگین شمارگان کتاب در سه ماه نخست سال جاری ۹۶۲ نسخه و ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده در بهار سال جاری نیز ۱۴,۹۰۰,۷۰۱,۹۵۰ ریال و میانگین قیمت کتاب در مهر سال جاری‌، ۱,۹۹۹,۸۷۳ ریال بوده است.

در کنار این آمار باید توجه داشت که در مهر سال گذشته ۸,۸۰۲ عنوان کتاب منتشر شده که از این میان ۶,۵۸۸ عنوان تألیفی و ۲,۲۱۴ عنوان ترجمه هستند؛ ناشران تهرانی ۶,۱۲۱ عنوان و ناشران شهرستانی ۲,۶۸۱ عنوان کتاب منتشر کرده بودند، شمار کتاب‌های چاپ اول نیز ۵,۱۰۲ عنوان و ۳,۷۰۰ عنوان نیز تجدید چاپ بوده است؛ همچنین میانگین قیمت کتاب در مهر سال ۱۴۰۲، ۱,۲۴۸,۰۳۹ ریال بوده است.

کودکان و نوجوانان، در صدر توجه نویسندگان

در میان رده‌های نشر، حوزه کودک و نوجوان با ۱۴۲۷ عنوان در صدر قرار گرفته و پس از آن ادبیات با ۱۳۸۱ عنوان، علوم اجتماعی ۱۰۵۰ عنوان و کمک درسی با ۹۲۰ عنوان قرار دارد؛ کمترین میزان انتشار کتاب نیز به رده کلیات با ۷۲ نسخه تعلق دارد.

در حوزه کودک و نوجوان از ۱۴۲۷ عنوان کتاب منتشر شده، ۸۵۲ عنوان تألیفی و ۵۷۵ عنوان ترجمه بوده است؛ شمار کتاب‌های چاپ اول ۵۵۱ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۸۷۶ نسخه بوده است؛ ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده در این حوزه نیز ۳,۰۷۰,۳۷۵,۳۰۰ ریال بوده و میانگین قیمت نیز به ۱,۳۹۶,۶۴۰ هزار ریال رسیده است.

«ادبیات» و «کودک و نوجوان» در صدر آمار تالیف کتاب‌های تابستانه

کد خبر 802962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.