به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی رجحانی عصر امروز_ دوشنبه سیام مهر_ در جلسه شورای ترافیک استان قزوین با اشاره به تقاطع غیرهمسطح محمدیه و طرح همسطح میدان در جاده قدیم قزوین-کرج اظهار کرد: در حال حاضر مسائل مربوط به میدان، ورودیها، خروجیهای اطراف میدان و کندروهای مربوطه به عهده شهرداری محمدیه است و پس از بهرهبرداری به عهده اداره کل راهداری قرار میگیرد.
وی درباره طرح مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین گفت: طرح مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین به صورت محدودیت خطی (فقط برای چند خیابان) مورد تأیید نیست و باید شهرداری بررسیهای بیشتری در این حوزه انجام دهد.
لزوم اجرای برنامه مطالعات جامع ترافیک شهر قزوین
جانشین ریاست شورای ترافیک استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اجرا نشدن کار در زمینه احداث خطوط تندروی اتوبوس، احداث پیادهراهها، تکمیل خطوط دوچرخه اشتراکی مطابق با مطالعات جامع ترافیک و طبق افقهای طرح شهرداری قزوین باید در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت اجرای برنامه مطالعات جامع ترافیک اجرایی کند.
رجحانی ادامه داد: اجرای برنامه مطالعات جامع ترافیک از جمله خطوط BRT و احداث پارکینگهای عمومی در مکانهای پیشبینی شده نیز از جمله مواردی است که جهت اجرا باید در اولویت کاری شهرداری قزوین قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همچنین زمانبندی طرح و اجرا باید به نحوی پیشبینی شود که تأخیر ایجاد شده در طرح مطالعات جامع حملونقل در نزدیکترین زمان جبران شود.
اتصال مهرگان به شهرک اندیشه
معاون عمرانی استانداری قزوین از اجرای طرح اتصال شهر جدید مهرگان به شهرک اندیشه خبر داد و گفت: اتصال شهرهای مهرگان و محمدیه به شهر قزوین از طریق مسیری به غیر از آزادراه قزوین- کرج برای کاهش تصادفات این محور ضرورت دارد. چرا که طبق خروجی سامانه جامع تصادفات حادثهخیزترین مقطع در آزادراه قزوین-کرج محدوده محمدیه و مهرگان است.
رجحانی همچنین با اشاره به اجرای طرح اتصال شهرک اندیشه به شهرک دانش افزود: در این راستا باید مطالعات فاز صفر و فاز یک جاده مهرگان تا شهرک اندیشه توسط شهرداری محمدیه و مطالعات فاز صفر و فاز یک شهرک اندیشه تا شهرک دانش توسط شهرداری قزوین انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح از محدوده مهرگان تا کورانه به عهده شهرداری محمدیه و از روستای کورانه تا شهر قزوین و ادامه پروژه تا شهرک دانش به عهده شهرداری قزوین است. با توجه به اینکه ساختوساز در حریم ۶۰ متری کانال آب طالقان مجاز نیست، بنابراین پیشنهاد میشود طراحیهای فاز صفر و یک بر مبنای طراحی مسیرهای پیاده، دوچرخه و فضای سبز در نظر گرفته شود.
ممنوعیت دسترسی شرکتهای تولیدی به آزادراه
معاون استاندار قزوین با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات مورد نظر شرکت آب منطقهای گفت: حفظ محل لوله اصلی آبرسانی طالقان و حفظ مسیری اختصاصی در مجاورت کانال آب جهت نگهداری از کانال باید در طرح مشاوران در نظر گرفته شود.
رجحانی همچنین از ممنوعیت دسترسی شرکتهای تولیدی به آزادراه شامل خروج یا ورود به آزادراه خبر داد و افزود: هرگونه دسترسی غیرمجاز در آزادراه برای هرگونه کاربری اعم از کارخانجات، شهرها، روستاها بدون سیر روال قانونی و رعایت آئیننامهها مجاز نیست و در صورت گزارش ایجاد هر گونه دسترسی غیرمجاز موضوع به مراجع قضائی ارجاع داده میشود.
نظر شما