حل مشکلات نایسر سنندج نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های متولی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج گفت: زیرساخت‌های ناحیه منفصل شهری نایسر مشکل اساسی دارد که تقویت زیرساخت‌های این ناحیه نیازمند عزم جدی همه نهادها و ادارات متولی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، ظهر امروز _دوشنبه سی‌ام مهر_ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که به موضوع آسیب‌های اجتماعی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اختصاص داشت، اظهار کرد: نایسر بزرگترین سکونت‌گاه غیررسمی در کشور و استان کردستان بوده که دارای مشکلات زیادی است.

وی افزود: زیرساخت‌های ناحیه نایسر مشکل اساسی دارد که تقویت زیرساخت‌های این ناحیه نیازمند عزم جدی همه نهادها و ادارات متولی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج گفت: نایسر دارای مشکلات آموزشی، بهداشتی، کمبود فضای سبز و کتابخانه بوده که این مسائل بر افزایش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

رضایی ادامه داد: در دوره‌های گذشته فعالیت‌هایی در نایسر انجام شده و ما منکر این خدمات نیستیم اما کافی نبوده و باید عدالت در ارائه خدمات در این ناحیه رعایت شود.

وی تاکید کرد: ناحیه نایسر حتماً نگاه ویژه همه دستگاه‌ها را می‌طلبد که در حد توان شورای شهر و شهرداری سنندج نیز در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج اضافه کرد: شورای شهر سنندج دارای ۹ کمیسیون است که این تعداد بالای کمیسیون نشان دهنده تعدد مسائل و مشکلات این شهر بوده که باید پیگیری و حل شود.

رضایی تصریح کرد: مردم نایسر لایق بهترین خدمات هستند و هرکس قدم کوچکی را برای آنها بردارد، قدردان آن هستند، پس همه باید دست به دست هم بدهیم تا کودکی به دلیل فقر در این ناحیه ترک تحصیل نکند و یا زنی به تکدی‌گری روی نیاورد.

حل مشکلات نایسر سنندج نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های متولی است

نایسر حاصل کم‌توجهی مسئولان است

سالار علی‌ویسی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: وعده‌های بسیاری را مسئولان در گذشته در مورد ناحیه نایسر داده‌اند اما به این وعده‌ها عمل نکرده‌اند.

وی افزود: امروز نایسر کلکسیونی از مشکلات بوده و حاصل کم‌توجهی مسئولان از گذشته تاکنون است که فقط در زمان انتخابات به این منطقه رفته و وعده می‌دهند اما بعد از آن پاسخگو نیستند.

این عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه امروز نایسر خواستگاه جرم شده است، تاکید کرد: امروز مشکلات اجتماعی این ناحیه ورود سخت می‌خواهد و باید حتماً مسئولان ارشد استانی به این قضیه ورود کنند، چراکه خلاء حکمرانی دولتی در آنجا مشهود است.

علی‌ویسی چندین پیشنهاد را در ادامه داد و گفت: آمایش اجتماعی توسط دستگاه‌های متولی باید در نایسر انجام شود و وضعیت شاخص‌ها و آسیب‌های اجتماعی در این ناحیه احصاء شود.

وی همچنین خواستار هماهنگی انجمن‌های مردمی در این ناحیه شد و بر ضرورت برگزاری انتخابات برای یکپارچه شدن فعالیت فعالان اجتماعی مردمی در ناحیه نایسر تاکید کرد.

کد خبر 802901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.