سیستم پارکینگ‌های شهرداری اصفهان یکپارچه و قیمت‌ آن‌ها یکسان است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در پارکینگ‌های عمومی شهرداری این کلان‌شهر سیستم یکپارچه وجود دارد، قیمت‌ها متفاوت نیست و در حق شهروندان اجحاف نمی‌شود.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای توسعه خدمات به شهروندان در سطح پارکینگ‌های عمومی تحت نظارت شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: خدمات ارائه‌شده در سطح پارکینگ‌های عمومی تحت نظارت شهرداری یک الزام و الگوی مدیریتی است که احساس تعلق در شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات کارواش، دستگاه واکس‌زن، تجهیز سرویس بهداشتی، تعبیه مکان ویژه دوچرخه و افزایش پارکینگ‌های مجهز به ویلچر از جمله طرح‌های در دست اقدام است، افزود: شهرداری اصفهان نگاه درآمدزایی به پارکینگ‌های عمومی نداشته است و نخواهد داشت و تطابق هزینه و درآمد این پارکینگ‌ها موید این مطلب است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته مجموعه درآمد شهرداری اصفهان از پارکینگ‌های عمومی ۷۰۰ میلیارد ریال و مجموع هزینه‌های انجام شده شامل کارکنان، تجهیز، رنگ‌آمیزی و خدمات فنی نیز حدود ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ساکت با بیان اینکه افزایش درآمدهای پارکینگ‌های عمومی برای ارتقای خدمات به شهروندان از جمله برنامه‌های حوزه ترافیک است، گفت: توسعه تبلیغات تجاری و درآمدزایی از آن، از جمله برنامه‌های معاونت است که اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های موجود در سطح اصفهان بالغ‌بر ۲۰۰ پارکینگ عمومی و ظرفیت آن حدود ۲۰ هزار خودرو است، خاطرنشان کرد: از این ۲۰۰ پارکینگ، ۵۰ پارکینگ متعلق به شهرداری اصفهان است که ظرفیت حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرو را دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام ورود و خروج‌ها در پارکینگ‌های شهرداری این کلان‌شهر به‌منظور رعایت مباحث امنیتی و ایمنی ثبت و ضبط می‌شود، ادامه داد: در پارکینگ‌های عمومی شهرداری اصفهان سیستم یکپارچه وجود دارد، قیمت‌ها متفاوت نیست و در حق شهروندان اجحاف نمی‌شود.

ساکت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حیاط مدارس و ادارات در مرکز شهر یک راهکار برای بهبود دسترسی شهروندان به پارکینگ‌های محدوده مرکز شهر است، گفت: این کار تاکنون محقق نشده است و نیازمند هماهنگی و تعامل است.

کد خبر 802886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.