تلاش می کنیم تا مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم کشور حل شود

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای حفظ و نگهداشت نخبگان و جلوگیری از خروج پزشکان از کشور گفت: در مجلس هم تمام قد پای این موضوع خواهیم ایستاد تا بخشی از کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم استان قزوین برطرف شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به گلایه برخی از اهالی روستا درباره کمبود پزشک در مناطق مختلف اظهار کرد: این موضوع را بارها در کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار داده‌ایم و سهمیه‌های مازادی نیز برای استان قزوین گرفته‌ایم. با این حال این موضوع باید به صورت ریشه‌ای اصلاح شود.

وی افزود: در روزهای اخیر بعد از مدت‌ها رایزنی کمیسیون بهداشت مجلس با وزارت بهداشت و دولت دستیاری پزشکی به عنوان شغل اعلام شد که خبر بسیار مسرت‌بخشی است و نقش مستقیم بر افزایش جمعیت پزشکان شاغل در کشور خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اضافه شدن دستیاری پزشکی به عناوین شغلی حوزه بهداشت و درمان باعث افزایش کیفیت آموزشی دستیاری و استقبال بیشتر از رشته دستیاری پزشکی خواهد شد.

محمدبیگی با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای حفظ و نگهداشت نخبگان و جلوگیری از خروج پزشکان از کشور گفت: در مجلس هم تمام قد پای این موضوع خواهیم ایستاد تا بخشی از کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم استان قزوین برطرف شود.

کد خبر 802885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.