ترکیب پرسپولیس مقابل السد (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس ایران عصر امروز در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ‌ نخبگان آسیا به مصاف السد خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران عصر امروز _دوشنبه سی‌ام مهر_ در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ‌نخبگان آسیا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که نخستین دوره با چارچوب جدید این رقابت‌ها به‌شمار می‌رود از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه قطر میهمان السد قطر خواهد بود و به‌دنبال نخستین پیروزی‌اش در لیگ نخبگان (الیت) آسیا می‌گردد.

در ادامه گزارش به تحلیل و بررسی ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس ایران برای مصاف حساس با السد قطر خواهیم پرداخت؛

سنگربان الجزایری چشم امید گاریدو در قفس‌توری

الکسیس گندوز که در نقل‌وانتقالات تابستانی پس از جدایی علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوست، خیلی زود با عملکرد مطمئنش اعتماد کادر فنی و هواداران پرسپولیس را جلب کرد و پس از سه بازی در پرسپولیس، به اردوهای اخیر تیم‌ملی فوتبال الجزایر هم دعوت شد. گندوز در دل پرسپولیسی‌ها و کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه حسابی جا باز کرده و سرمربی قرمزها امیدوار است گلر الجزایری همچون بازی‌های اخیر به‌خوبی از قفس توری سرخ‌ها محافظت کند.

تشکیل زوج گیورگی و پورعلی‌گنجی + ثبات مدافعان کناری

پرسپولیس در این مسابقه نمی‌تواند از محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کند و همین موضوع به‌طور قطع خوان کارلوس گاریدو را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد گاریدو برای جانشینی کنعانی‌زادگان تنها یک گزینه مطمئن دارد که آن‌هم استفاده از مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی است. هرچند گاریدو می‌تواند از فرشاد فرجی هم بازی بگیرد، اما استفاده از پورعلی‌گنجی که سابقه بازی برای السد را هم در کارنامه‌اش دارد و کاملاً به شرایط این تیم آشناست، منطقی‌تر است. گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی زوج خط دفاع طلایی پرسپولیس در فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر را تشکیل می‌دادند و دوباره پس از ماه‌ها کنار هم قرار خواهند گرفت.

ترکیب پرسپولیس مقابل السد (احتمالی )

هم میلاد محمدی و هم ایوب العمود باوجود اینکه می‌توانند در مناطق خود یک پست بالاتر بروند و به‌ترتیب به‌عنوان وینگرهای چپ و راست هم بازی کنند، این پتانسیل را از خود نشان داده‌اند که قادر هستند در سمت مخالف زمین آن‌هم با پای غیرتخصصی بازی کنند. از همین‌رو میلاد محمدیِ چپ‌پا قادر است به‌عنوان دفاع راست برای پرسپولیس بازی کند و ایوب العمودِ راست‌پا هم می‌تواند برای پرسپولیس یک مدافع چپ تمام‌عیار باشد. توانایی بازی آن‌ها در این پست‌ها به اندازه‌ای است که هر دو با پیراهن تیم‌های ملی کشورشان در این پست‌ها بازی کرده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه اندازه خیال گاریدو از بابت حضور دو مدافع کناری در مناطق مختلف زمین آسوده است.

میانه‌میدان در اختیار باتجربه‌ها

مسعود ریگی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید مهری، محمد خدابنده‌لو و تا حد زیادی یاسین سلمانی شش هافبک پرسپولیس با توانایی‌های متفاوت هستند که می‌توانند به‌عنوان هافبک دفاعی مرسوم به پست شماره شش و هافبک میانی «باکس‌توباکس» مرسوم به پست شماره هشت برای گاریدو نقش‌آفرینی کنند. بازیکنانی باتجربه و جوان که تلفیق آن‌ها می‌تواند نتایج خوبی را در اختیار کادر فنی قرار دهد. در هفته‌های گذشته مسعود ریگی و سروش رفیعی نفرات برگزیده گاریدو بوده‌اند. پس از آن‌ها، محمد خدابنده‌لو دقایق بیشتری بازی کرده است و سعید مهری، میلاد سرلک و یاسین سلمانی تجربه حضور در زمین را پیدا کرده‌اند که البته سلمانی مقابل چادرملو در پست مهاجم کاذب بازی کرد.

ترکیب پرسپولیس مقابل السد (احتمالی )

در این میان نباید فراموش کرد که توانایی یاسین سلمانی حضور در پست‌های وینگر و پست‌های شماره هشت و ۱۰ به‌عنوان هافبک پشت مهاجم و مهاجم کاذب است که البته در شرایطی که امید عالیشاه به تمرینات و اردوی قرمزها برگشته، بسیار بعید است سلمانی شانسی برای بازی در پست مهاجم کاذب داشته باشد. از آن جایی که پرسپولیس در بازی امروز میهمان است و نیاز مبرمی به کسب پیروزی در خانه حریف دارد، باید دید گاریدو چه طرح و برنامه‌ای دارد و از بین شش هافبک نامدار و کاربلد خود احتمالاً از مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه بهره خواهد برد.

آچارفرانسه قرمزها و علی علیپور نوک پیکان پرسپولیس

نمایش‌های موفق و باکیفیت وحید امیری در تیم این فصل پرسپولیس باعث شده است تا کارلوس گاریدو در مصاحبه‌های خود به‌طرز عجیبی از این بازیکن تعریف و تمجید کند. البته که محور صحبت‌های گاریدو مباحث فنی این بازیکن باتجربه و کارگشا نیست و این سرمربی بیشتر روی مسئولیت‌پذیری امیری تأکید دارد؛ کیفیت بازی امیری با در نظر گرفتن سن وی موجب شده است تا گاریدو حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باتجربه باز کند. ضمن اینکه در هر مسابقه امیری را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد و خیلی سخت تعویضش می‌کند تا جایی که وی بعد از الکسیس گندوز و گئورگی گولسیانی نفر سوم تیم از حیث دقایق حضور در میدان باشد.

ترکیب پرسپولیس مقابل السد (احتمالی )

علی علیپور هم یکی از مهاجمانی است که کادر فنی پرسپولیس برای گلزنی برابر السد حساب ویژه‌ای روی وی باز کرده‌اند، مهاجمی که سابقه گلزنی مقابل این تیم قطری را دارد. علی علیپور در تاریخ رویارویی پرسپولیس و السد قطر با دو گل، آقای‌گل سرخ‌ها در این دیدار به‌شمار می‌رود و درصورتی‌که در بازی امروز این دو تیم بار دیگر گلزنی کند، پس از دبل در این جدال می‌تواند موفق به هت‌تریک روبه‌روی این حریف قطری شود.

ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد

الکسیس گندوز، میلاد محمدی، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، ایوب العملود، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و علی علیپور.

کد خبر 802858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.