نجات ۸۶ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته سوم مهر سال جاری ۲۳۶ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۸۶ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته سوم مهر سال جاری ۱۹ هزار و ۲۸۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ توسط شهروندان برقرار و منجر به اعزام ۲۳۶ اکیپ اطفا یا امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سطح شهر اصفهان شد.

وی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های شهروندان، ۷۲ مورد حریق بوده است که به ترتیب مربوط به منازل مسکونی با هفت مورد، اماکن تجاری شش مورد، حریق خودرو ۹ مورد و حریق درختان و فضای سبز هفت مورد بود که موجب اعزام تیم‌های اطفای حریق شده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۱۰ مورد کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۱۱۵ حادثه مختلف از جمله تصادفات با ۱۷ مورد و محبوسی در اماکن و آسانسورها ۳۷ مورد بود، همچنین ۲۴ حادثه مختلف از جمله حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش گزارش شده است که شاهد افزایش ۲۹ درصدی آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

شریعتی با بیان اینکه هفته سوم مهر سال جاری ۴۱ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۱۵ مورد گشت ایمنی به‌منظور شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است، تصریح کرد: ۴۹ تماس منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان از جمله ۲۴ مورد مهار یا نجات حیوانات بو ۱۴ مورد گیر کردن حلقه در انگشت دست با سامانه ۱۲۵ برقرار شد که همکارانم از ایستگاه‌ها اعزام شدند یا شهروندان با مراجعه به ایستگاه‌ها این خدمات را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان در ۲۳۶ عملیات موفق شدند جان ۸۶ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر آن‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 802792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.