«آشپزی»، آخرین تلاش‌های ترامپ برای جذب رای!

در شرایطی که تنها ۱۵ روز تا انتخابات آمریکا زمان باقی مانده است، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه برای به چالش کشیدن رقیب دموکراتش، پیشبند به کمر بست و در آشپزخانه «مک‌دونالد» سیب‌زمینی سرخ کرد و به دست مشتری‌ها داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ایالات متحده، کت و شلوار رسمی خود را با پیشبند عوض کرد و در کارزار تبلیغاتی خود در پنسیلوانیا، در یکی از شعب مک‌دونالد کار کرد.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده علاوه بر سرخ کردن سیب‌زمینی، در بخش خدمات هم از طریق پنجره به خودروهای عبوری به مشتریان غذا داد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

«آشپزی»، آخرین تلاش‌های ترامپ برای جذب رای!

ترامپ درباره کارگران صنعت فست‌فود گفت: «این افراد سخت کار می‌کنند. آن‌ها عالی هستند. چیزی که من دیدم، یک فرایند زیباست.»

او همچنین از این فرصت استفاده کرد و رقیب دموکراتش، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا را که در طول مبارزات انتخاباتی مدعی شده بود در زمان تحصیل در دانشکده در مک‌دونالد کار می‌کرده است را مسخره کرد.

ترامپ با تکرار ادعای خود مبنی بر اینکه هریس «هرگز در مک‌دونالد کار نکرده است» به خبرنگاران گفت: «من اکنون ۱۵ دقیقه بیشتر از کامالا کار کرده‌ام!»

با این حال «یان سامز» سخنگوی هریس، سخنان ترامپ را «دروغ» خواند و به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «نامزد جمهوری‌خواهان نمی‌تواند بفهمد که داشتن یک شغل تابستانی چگونه است، زیرا میلیون‌ها دلار به او در یک بشقاب نقره‌ای تحویل داده شد تا آن را به باد بدهد.»

ترامپ که از طرفداران سرشناس فست‌فود است، بارها در حال مصرف وعده‌های غذایی مک‌دونالد در ایر فورس وان دیده شده است. در سال ۲۰۱۹، او بیش از ۳۰۰ همبرگر را هنگام میزبانی از تیم فوتبال کالج «ببرهای کلمسون» در کاخ سفید سفارش داد.

با این حال، اقدام ترامپ از چشم کاربران اینترنت دور نماند و موجی از تمسخر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است. برخی کار او را با برنامه‌های آشپزی بی‌حس و حال مقایسه کرده‌اند و برخی دیگر آن را در چهره‌ای کارتونی یا دلقک نشان داده‌اند.

«آشپزی»، آخرین تلاش‌های ترامپ برای جذب رای!

«آشپزی»، آخرین تلاش‌های ترامپ برای جذب رای!

اما کار ترامپ ارتباط چندانی با علاقه او به غذا نداشت.

دونالد ترامپ هفته‌هاست که تلاش می‌کند بدون ارائه شواهدی درباره اینکه کامالا هریس زمانی در مک‌دونالد کار کرده است، تردید ایجاد کند. هریس این موضوع را به بخش کلیدی بیوگرافی خودش تبدیل کرده است.

هریس مدعی است که تابستان ۱۹۸۳ در بخش صندوق مک‌دونالد کار کرده و سیب زمینی سرخ‌کرده هم درست کرده است. در آن زمان، هریس دانشجوی لیسانس در دانشگاه هاروارد بود و کمپین او می‌گوید که او در یک مک‌دونالد در خیابان مرکزی در آلامدای کالیفرنیا، شهری در خلیج فرانسیسکو کار می‌کرد. با این حال رئیس‌جمهور سابق آمریکا جمعه در دیترویت گفت که هریس در مورد کار در مک‌دونالد «دروغ» گفته است.

«جیسون میلر» مشاور ارشد ترامپ هم درباره کار کردن هریس مک‌دونالد تردید ایجاد کرد و به خبرنگاران گفت: ترامپ به رستوران مک‌دونالد می‌رود «تا یکی از نامزدهای این رقابت واقعاً در مک‌دونالد کار کرده باشد!»

کد خبر 802780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.