مهدی کلانترزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنیبر «سیاستها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی» اظهار کرد: شهرداری بر اساس قوانین و مقررات موجود، تنها مالکیت و مدیریت فیزیکی سازههای تبلیغاتی از جمله بیلبوردها و تابلوهای سطح شهر را برعهده دارد.
وی افزود: شرکتها برای استفاده از این سازهها، ابتدا باید مجوزهای لازم را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند و از طریق پیمانکاری که در مزایده شهرداری برنده میشود سازههای تبلیغاتی مورد نیاز خود را اجاره کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: نقش شهرداری در این زمینه تنها به اجاره سازههای تبلیغاتی محدود میشود و شهرداری مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر محتوا تبلیغات را ندارد.
کلانترزاده اضافه کرد: این رویه بهمنظور شفافسازی فرایند تبلیغات در شهر و جلوگیری از هرگونه تخلف یا استفاده نادرست از فضاهای عمومی انجام میشود.
نظر شما