ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

ایتالیا و فرانسه پس از بارش شدید باران شاهد جاری شدن سیل شدند و پیش‌بینی می‌شود هشدار هواشناسی قرمز و نارنجی در سراسر ایتالیا تا سه‌شنبه برقرار باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موجی از شرایط آب‌وهوای ناپایدار بخش‌هایی از ایتالیا و مرکز فرانسه را در بر گرفته است.

شرایط قرمز و نارنجی در ایتالیا

انتظار می‌رود تا سه‌شنبه، طوفان‌ها و بارندگی‌های شدید در جنوب ایتالیا ادامه داشته باشد. منطقه ایتالیایی امیلیا رومانیا با بیش از ۱۶۰ میلی‌متر باران در شهر بولونیا، تاکنون بیشترین آسیب را دیده است. سیل تاکنون یک نفر را در شهر نزدیک پیانورو کشته است و در کاستل ماگیوره، ارتش برای حمایت از سازمان‌های آتش‌نشانی و حفاظت مدنی برای نجات ساکنان اعزام شدند.

ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

آتش‌نشانان در امیلیا رومانیا تاکنون بیش از ۳۰۰ عملیات نجات داشته‌اند که بخش عمده فعالیت آن‌ها در بولونیا انجام گرفته که شاهد سرریز آب نهرها و رودخانه‌ها بوده است. ساکنان کادلبوسکو دی سوپ را نیز پس از طغیان رودخانه کرستولو (شاخه‌ای از رودخانه پو)، مجبور به تخلیه منطقه شدند.

ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

نیروهای اورژانس در جزیره سیسیل ایتالیا نیز هنوز در حال نجات مردم از پشت‌بام ساختمان‌ها و خودروهای گیرافتاده هستند و در استان آگریجنتو، رودخانه فوران‌کرده سالتو در چندین بخش از کرانه‌ها سرریز کرده و بخشی از شهر ساحلی لیکاتا را زیر آب فرو برده است. رودخانه السا توسکانی در فلورانس نیز سرریز شده است.

ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

خانه‌های آسیب‌دیده و قطعی برق در فرانسه

سیل شدید در مرکز فرانسه موجب وارد آمدن خسارات گسترده به زیرساخت‌ها و قطعی برق شده است. روستای کوچک لیمونی در جنوب شرقی این کشور به‌نحوی ویژه تحت‌تأثیر سیل‌های عظیم قرار گرفته است.

ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

آتش‌نشانان و سایر امدادگران در حدود ۲۳۰۰ عملیات نجات در این منطقه داشته و به تخلیه بیش از ۱۰۰۰ نفر از ساکنان در طول جمعه کمک کردند. اکنون که بارندگی‌ها متوقف شده است، بسیاری از ساکنان به خانه‌های خود بازگشته‌اند، اما با خانه‌هایی به‌طور کامل ویران‌شده در اثر سیل مواجه شده‌اند.

ایتالیا و فرانسه غرق در سیل ناشی از بارندگی شدید

رهبران محلی با ادامه تلاش‌های بازیابی خواستار بهبود زیرساخت‌ها و سیستم‌های واکنش اضطراری برای آماده‌سازی بهتر برای حوادث آینده سیل هستند. با هشدار کارشناسان مبنی بر اینکه تغییرات آب‌وهوایی احتمالاً فراوانی و شدت چنین پدیده‌های آب و هوایی را افزایش می‌دهد، نیاز به اقدامات پیشگیرانه هرگز به این فوریت نبوده است. حامیان جامعه تاکید می‌کنند که افزایش تاب‌آوری در برابر سیل برای محافظت از جان و مال در برابر بلایای طبیعی قریب‌الوقوع بسیار مهم است.

کد خبر 802774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.