پزشکیان با انتخاب استاندار تهران نشان داد که در عمل هم به دنبال وفاق ملی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت با انتخاب استانداران به‌ویژه استاندار تهران نشان داد که در عمل به شعار وفاق ملی عمل کرده است، چرا که تعدادی از این استانداران مشی اصولگرایی دارند و اینکه چنین شخصیتی استاندار تهران می‌شود، به این معناست که پزشکیان به دنبال کاهش تنش‌ها و ایجاد وفاق ملی است.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتخاب محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار تهران توسط رئیس دولت چهاردهم اظهار کرد: به‌طور معمول انتخاب استانداران توسط چند کارگروه انجام می‌شود که این کارگروه‌ها سوابق فرد و ملاک‌های مد نظر رئیس‌جمهور در خصوص وفاق ملی را مورد بررسی قرار می‌دهند و بر این اساس هر کارگروه چند نفر را معرفی می‌کند؛ در نهایت رئیس جمهور تصمیم قطعی را در انتخاب استانداران می‌گیرد.

وی افزود: انتخاب استاندار آذربایجان غربی در دولت سیزدهم به عنوان استاندار تهران به این دلیل است که رئیس جمهور به‌خاطر تعلق به آن منطقه و ارتباط با استانداران و مسئولان استان آذربایجان غربی، شناخت خوبی از معتمدیان داشت؛ انتخاب استاندار دولت شهید رئیسی به عنوان استاندار تهران نشان می‌دهد که دولت چهاردهم بدون نگاه به سابقه سیاسی افراد در دولت‌های مختلف و جدا از جناح‌بندی‌های سیاسی آن‌ها را انتخاب کرده است.

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: تهران استانی بزرگ و ابرشهری است که استاندار آن همچون شهردار تهران در هیئت دولت هم حضور خواهد داشت، بنابراین جا دارد که قوی‌ترین استاندار برای آن انتخاب شود چرا که مرکز حاکمیت و حکومت است؛ البته بومی بودن برای استاندار تهران به لحاظ تنوع قومیت‌ها و نگاه‌های مختلف شرط نیست و کافی است که فرد انتخاب‌شده با همه فرهنگ‌ها و قومیت‌ها آشنا باشد تا بتواند مسائل را حل و فصل کند.

وی ادامه داد: معضلات تهران بسیار زیاد است؛ تهران شهری صنعتی، توریستی، تحصیلی، مهاجرپذیر و دارای معضلات بزرگی همچون آلودگی هوا، ترافیک و مفاسد اجتماعی است و وجود حفره‌های امنیتی در ساختارهای مختلف، بخشی از چالش‌های استاندار این شهر خواهد بود؛ بنابراین استاندار تهران باید تیمی قوی را به‌کار گیرد تا بتواند همه مسائل و مشکلات تهران را حل کند.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: استاندار جدید تهران باید بداند که تهران برای خود یک کشور است و لازم است مدیران و مسئولان قوی، نخبه، جوان و جهادگر را انتخاب کند تا بتوانند مأموریت‌های مهم را به نتیجه برسانند؛ اگر استاندار بخواهد جزیره‌ای عمل کند، موفق نخواهد شد.

وی یادآور شد: رئیس جمهور با انتخاب استانداران به‌ویژه استاندار تهران نشان داد که در عمل به شعار وفاق ملی عمل کرده است، چرا که تعدادی از این استانداران مشی اصولگرایی دارند و اینکه در تهران چنین شخصیتی استاندار می‌شود به این معناست که پزشکیان به دنبال کاهش تنش‌ها و ایجاد وفاق ملی است.

استاندار اصفهان مصداق گفتمان وفاق پزشکیان است

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتخاب مهدی جمالی نژاد به عنوان استاندار اصفهان در دولت چهاردهم اظهار کرد: انتخاب مهدی جمالی نژاد به عنوان استاندار اصفهان مصداقی از گفتمان وفاق مسعود پزشکیان بود که لازم است از رئیس جمهور تقدیر کنیم و البته انتظار داریم استاندار جدید هم با همین ادبیات در اصفهان کار را شروع کرده و ادامه بدهد.

وی افزود: جمالی‌نژاد به لحاظ شخصیتی، فردی است که می‌تواند با گروه‌های مختلف کار و فعالیت را ادامه دهد و همچنین می‌تواند از همه ظرفیت‌های درون استانی و برون استانی به نفع مردم اصفهان استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: داشتن وجهه جامع‌الاطراف در بین نمایندگان همه استان‌ها و همچنین شخص رئیس جمهور در زمان نمایندگی مجلس بود که شاید اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب وی به عنوان استاندار اصفهان شده است.

وی ادامه داد: وجهه شخصیتی جمالی نژاد به وی کمک خواهد کرد تا بتواند بسیاری از مسائل و مشکلات استان اصفهان را که مرتبط با مسائل خارج از استان یا فضای ملی است، با مدیریت صحیح حل و فصل کند.

پرکاری؛ شاخصه استاندار جدید اصفهان

بانکی پور ابراز کرد: استاندار جدید اصفهان فردی بسیار پرکار است و کسانی که قرار است با وی کار کنند باید پر انرژی و پرکار باشند و همین پرکار بودن معیاری برای انتخاب معاونان وی خواهد بود، از این رو لازم است افرادی انتخاب شوند که دنبال حاشیه نباشند و آماده باشند شبانه روز برای مردم شریف اصفهان کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه همه نمایندگان، دستگاه‌های امنیتی و حتی جوانان اصلاح طلب استان اصفهان بر انتخاب جمالی نژاد اجماع داشتند، موجب می‌شود که وی بتواند در حل مشکلات استان موفق تر عمل کند؛ هر چند برخی سعی کردند مقبولیت و اجماع همه گروه‌های سیاسی بر جمالی نژاد را یک نقطه ضعف جلوه دهند اما برعکس این اجماع نشان دهنده نقطه قوت استاندار جدید اصفهان است.

کد خبر 802709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.