روزانه ۱۲۰ هزار مسافر از خط یک متروی اصفهان استفاده می‌کنند

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر تنها یک خط متروی این کلان‌شهر فعال است که روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، اما با افتتاح خط دو، نه‌تنها ظرفیت جابه‌جایی بیشتر می‌شود، بلکه به‌دلیل ایجاد شبکه مترو، تعداد مسافران به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی شامگاه _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با اشاره به اولویت خط دو قطار شهری اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، خط دو قطار شهری به‌عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شده است؛ هدف این است که بخش نخست این خط هرچه زودتر به بهره‌برداری آزمایشی برسد؛ با این تصمیم بسیاری از اولویت‌ها جابه‌جا و این خط به مهم‌ترین پروژه شهری تبدیل شده است.

وی افزود: این اولویت‌گذاری در تمام جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان، جلسات شهردار و سایر مقامات مطرح و پیگیری می‌شود؛ اهمیت موضوع نیز از این قرار است که در حال حاضر تنها یک خط مترو فعال است که روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، اما با افتتاح خط دو، نه‌تنها ظرفیت جابه‌جایی بیشتر می‌شود، بلکه به‌دلیل ایجاد شبکه مترو، تعداد مسافران به مراتب افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه و حمایت‌های مالی تصریح کرد: در سال گذشته، ۳,۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که این مبلغ در بودجه سال جاری به ۷,۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ امروز نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، سه لایحه دو فوریتی برای دریافت ۳,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به تصویب رسید که نشان‌دهنده اهمیت این پروژه است.

قربانی با تاکید بر اهمیت ملی قطار شهری گفت: پروژه‌های قطار شهری در کلان‌شهرها از جمله پروژه‌های ملی محسوب می‌شود؛ به‌عنوان مثال اگر به اهمیت سدسازی در کشور توجه کنیم، باید اذعان داشت که اهمیت و تأثیرگذاری پروژه‌های قطار شهری به مراتب بیشتر است.

وی اضافه کرد: در شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر، مهم‌ترین چالش‌ها آلودگی هوا و ترافیک است، بنابراین برای مدیریت این مشکلات به شیوه‌ای اصولی، استفاده صحیح از سیستم‌های حمل‌ونقل انبوه‌بر از جمله مترو الزامی است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر از ابتدای این دوره بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی تأکید کرده و تمام اعضای شورای ششم تلاش کرده‌اند تا در حد توان به شهرداری کمک کنند تا پروژه‌ها با موفقیت به سرانجام برسد؛ شورا در تمام مراحل تصویب لوایح، پیگیری نیازها و مطالبات مردم، و همراهی با شهرداری نقشی فعال ایفا می‌کند.

قربانی گفت: کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری نیز زمان و انرژی زیادی برای پیگیری این مسائل به‌ویژه موضوع مترو اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات و هدف‌گذاری‌ها عنوان کرد: با وجود مشکلاتی که در مسیر احداث خط دو وجود دارد، هدف‌گذاری همچنان بر بهره‌برداری از قسمت نخست این خط متمرکز است و برنامه فعلی بر اجرای بهره‌برداری آزمایشی تأکید دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: طبق گفته شهردار اصفهان، مهم‌ترین عامل آلودگی هوای شهر، منابع متحرک همچون وسایل نقلیه هستند؛ از این رو، توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی ضرورت دارد، همچنین باید با فرهنگ‌سازی، مردم را به تغییر مدل‌های جابه‌جایی خود در سطح شهر تشویق کنیم تا به کاهش آلودگی و ترافیک کمک کنند، زیرا همه ما در کاهش آلودگی و بهبود حمل‌ونقل عمومی مسئولیت داریم.

کد خبر 802660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.