مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی نیازمند راه‌کارهای محلی است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر جهانی است اما راه‌کارهای حل آن بومی و محلی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ یکشنبه بیست و نهم مهر_ در ستاد توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار کرد: اعتیاد یک معضل جهانی است اما برای مبارزه با این معضل راه حل‌های محلی وجود دارد.

وی افزود: باید کار پژوهشی مستمر و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و به‌روز برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش شیوع آن انجام شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های متعددی در حال اجراست که باید این برنامه‌ها بر اساس اقلیم، محیط و شرایط مختلف هر منطقه احصا و برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است که آسیب‌ها و جرایم بعدی را در ابعاد مختلف برای جامعه و خانواده به‌دنبال دارد، تصریح کرد: دشمن نیز برای تضعیف خانواده و هدر رفت سرمایه‌های انسانی اقدامات متعددی در کشور انجام می‌دهد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در این زمینه با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین و همکاری خوب آن‌ها، یک گام جلوتر هستیم، گفت: هر کاری که با مشارکت مردم و سمن‌ها انجام شود ماندگار و فراگیر می‌شود و تأثیرات فراوانی در رسیدن به وضعیت مطلوب خواهد داشت.

ناهیدی ادامه داد: برای کاهش شیوع مواد مخدر باید توانمند سازی بهبود یافتگان را به‌طور جدی در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 802620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.