شهرداران خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراهی کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به آغاز ساخت ۳۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: شهرداری‌ها نیز در این طرح تکالیفی دارند و راه‌وشهرسازی به تنهایی توان اجرای طرح را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید علی میرکریمی امروز _ یکشنبه بیست و نهم مهر_ در جمع شهرداران خراسان شمالی اظهار کرد: طرح‌های توسعه شهری مهم‌ترین گام در توسعه هر شهر است که باید مورد توجه و پیگیری شهرداران شهرهای استان قرار گیرد.

وی افزود: شهرهایی که طرح‌های توسعه شهری در آن هنوز انجام و یا به‌روز و نهایی نشده، پیگیری لازم را انجام دهند چرا که اعتبارات طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی دارای ۲۵ شهر است که ۱۸ شهر آن دارای طرح‌های مصوب شهری است و هفت شهر نیز در مرحله پیگیری قرار دارد.

میرکریمی بیان کرد: اگر خراسان شمالی بخواهد به کل کشور شناسانده شود راهش جز از مسیر شهرداری و شهرداران میسر نخواهد شد و البته صنایع بزرگ استان نیز می‌توانند به این مهم کمک کنند که متأسفانه در این قضیه پای کار نیستند.

وی به بازنگری قانون شهرداری‌ها که در سال ۱۳۳۱ مصوب شده است اشاره و تاکید کرد: بازنگری قانون شهرداری‌ها بسیار مهم و ضروری است، چراکه سال‌ها است از عمر این قانون گذشته و باید به روز رسانی و تصویب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: به قانون نهضت ملی مسکن باید کمک شود و این کار توسط شهرداران باید انجام شود؛ نرخ تورم در حوزه مسکن بسیار بالاست و کار نباید در این حوزه قفل و یا به کندی انجام شود.

میرکریمی گفت: در استان خراسان شمالی ۳۵ هزار از ۵۰ هزار مسکن را شروع کردیم و نیاز به کمک و مساعدت شهرداران داریم چرا که شهرداری‌ها نیز در قانون جهش تولید مسکن دارای تکالیفی هستند و تنها وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در احداث نهضت ملی مسکن در شهرهایی که شهرداران و فرمانداران آن شهرها پای کار بودند موفق بودیم ولی آن شهرها و شهرستان‌هایی که به این مهم اهمیتی نمی‌دهند عقب هستیم.

میرکریمی در پایان تصریح کرد: موضوع ۱۰ درصد شهرداری از سهم مسکن نیز برای کمک به شهرداری‌ها در برخی از شهرهایی که مشکل تأمین زمین نداریم، انجام شده است و در برخی دیگر از شهرها نیز شهرداران پیگیری کنند تا بتوانند این سهم را عملیاتی کنند.

کد خبر 802616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.