۲۰.۶ درصد از شاغلان کردستان مربوط به بخش کشاورزی هستند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: ۲۰.۶ درصد از شاغلان استان کردستان مربوط به بخش کشاورزی بوده که این آمار در کشور ۱۴.۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود سالمی بوکانی، ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: بر اساس احکام بالادستی، سرشماری برای کشور یک ضرورت است که امسال ششمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی در کشور و استان کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این سرشماری هر ۱۰ سال یک‌بار الزامی است که دوره قبل در سال ۱۳۹۳ برگزار شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۱۰ شهر و هشت روستای استان در این سرشماری عمومی کشاورزی منتخب هستند که بر اساس فهرست و اطلاعات موجود سرشماری انجام می‌شود و در مابقی نقاط نیز آمارگیران مراجعه می‌کنند.

سالمی بوکانی ادامه داد: به ۱۶۷۱ روستای استان به صورت تمام‌سرشماری مراجعه می‌شود و آمار و اطلاعات تمامی بهره‌برداران گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان داریم که به مدت ۴۵ روز از دوازدهم آبان مورد سرشماری عمومی قرار می‌گیرند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان عنوان کرد: بعد از سرشماری، از پنجم دی تا سیزدهم دی سال جاری بازشماری صورت خواهد گرفت و نتایج اولیه نیز قرار است پانزدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۴ منتشر شود.

سالمی اضافه کرد: ۱۰۸ آمارگیر کار این سرشماری را در استان برعهده دارند که هم‌اکنون در حال دریافت آموزش‌های لازم هستند؛ ۲۰.۶ درصد از شاغلان استان مربوط به بخش کشاورزی و این آمار در کشور ۱۴.۴ درصد است.

کد خبر 802582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.