جهش به سوی آینده با هوشمندسازی

مدیر شرکت دانش‌بنیان گفت: رویکرد جدیدی که اکنون این شرکت را در خط مقدم صنایع معدنی، فولادی و غذایی قرار داده، بهره‌وری از نوآوری‌های هوشمندانه ترکیبی است.

علی اعظمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرکت ما با حداقل امکانات در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد؛ در حال حاضر این شرکت زیرمجموعه هلدینگ معتبر فلزی است. تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند می‌تواند تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری مؤثر باشد. این روند به ویژه در صنایع سنگین و انرژی‌بر، از اهمیت بالایی برخوردار است

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت شرکت افزود: از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۰، این شرکت در زمینه‌های IT، سخت‌افزار، شبکه و نرم‌افزارهای خاص فعالیت داشت. این فعالیت‌ها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ ادامه داشت، هرچند با شدت کمتری.

مدیر این شرکت گفت: از سال ۱۴۰۱، با رویکرد و چشم‌انداز جدید، به حوزه هوشمندسازی وارد شدیم و در حال حاضر در صنایع معدنی، فولادی، ذوب، غذایی و برق مشغول به کار هستیم. در دنیای امروز که تکنولوژی در حال تحول است، هوشمندسازی می‌تواند نقش حیاتی در بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها ایفا کند.

اعظمی‌فر اضافه کرد: ما مجموعه‌ای از سولوشن‌ها و پکیج‌های هوشمندسازی را ارائه می‌دهیم که شامل افزایش راندمان، کاهش مصرف انرژی، پیش‌بینی و تعمیر و نگهداری تجهیزات، مدل‌سازی بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از خطوط تولید و رویکرد نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: این شرکت به‌طور خاص از نسل جوان با سنین ۲۰ تا ۲۵ سال استفاده می‌کند، همچنین گروهی از منتورها (افراد با تجربه در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال) به این جوانان کمک می‌کنند، این رویکرد می‌تواند به ایجاد نوآوری و خلاقیت در پروژه‌ها منجر شود و انتقال دانش را تسهیل کند.

مدیر این شرکت خاطرنشان کرد: ما در شرکت حدود چهار کمیته داریم که بر اساس پروژه‌ها تعریف شده‌اند؛ مجموع نیروهای فعال در این کمیته‌ها، حدود ۱۷ تا ۲۰ نفر است. این ساختار به ما این امکان را می‌دهد که پروژه‌ها را به‌طور مؤثری مدیریت کنیم و از تخصص‌های مختلف بهره‌برداری کرد، این تحول در این شرکت نه‌تنها نشان‌دهنده تعهد به نوآوری و پیشرفت در صنعت است، بلکه می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد که به‌دنبال ایجاد تغییرات پایدار در بازارهای هدف خود هستند.

کد خبر 802507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.