دیجیتالی شدن زندگی در دبی با نوآوری‌های فنی

دبی با بهره‌گیری از نوآوری‌های فنی و توسعه مهارت‌ها در حال افزایش تحولات دیجیتال درون مرزهای خود است و در این راستا به انعقاد قراردادی با مایکروسافت پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی به‌عنوان یکی از پیشگامان دیجیتالی‌سازی زندگی با استفاده از هوش مصنوعی، هر روز در حال تحول است. این شهر با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و بازدیدکنندگان، استراتژی‌های هوش مصنوعی را در خدمات دولتی و تجربه‌های شهری پیاده‌سازی می‌کند.

کمپ دانشگاهی هوش مصنوعی دبی نیز به‌عنوان یک مرکز اختصاصی برای نوآوری در حوزه هوش مصنوعی، زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتالی پیشرفته‌ای را فراهم کرده است. این کمپ با هدف جذب استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، برنامه‌های شتاب‌دهنده و امکانات تحقیق و توسعه را ارائه می‌دهد.

دیجیتالی شدن زندگی در دبی با نوآوری‌های فنی

دولت دبی همچنین به دنبال ایجاد یک اقتصاد دیجیتال پایدار است که با ترکیب خلاقیت انسانی و فناوری‌های پیشرفته، به رشد اقتصادی کمک کند. برنامه‌های آموزشی متنوعی نیز برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در حال اجراست که به توسعه مهارت‌های لازم برای استفاده از این فناوری‌ها در سازمان‌ها می‌پردازد.

با توجه به این تحولات، دبی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورها باشد.

«دیجیتال دبی» در راستای کمک به افزایش تحولات دیجیتال در این شهر، به انعقاد توافق‌نامه‌ای با مایکروسافت پرداخته است که بر تعهد این شرکت به راه‌اندازی ابتکاری با هدف توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی برای حمایت از تلاش‌های دیجیتال دبی در این زمینه تأکید دارد.

دیجیتال دبی در ژوئن ۲۰۲۱ به منظور توسعه و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و استراتژی‌هایی تأسیس شد که بر همه امور مربوط به اطلاعات، فناوری، داده‌ها، تحولات دیجیتال و امنیت سایبری دبی حاکم است و تخصص چهار نهاد مرکز امنیت الکترونیک دبی، مرکز آمار دبی، تأسیسات داده دبی، تأسیسات دولت هوشمند دبی را گرد هم می‌آورد تا اطمینان حاصل شود که شهر به‌طور مشترک به چشم‌انداز تبدیل دبی به یک اقتصاد دیجیتال پیشرو در سطح جهانی دست پیدا می‌کند.

دیجیتالی شدن زندگی در دبی با نوآوری‌های فنی

هدف توافق صورت‌گرفته افزایش همکاری در نوآوری‌های تکنولوژیکی و اطمینان از کاربرد مؤثر و تأثیرگذار آن‌هاست. این همکاری برای اطمینان از یکپارچگی نهادی بین مؤسسات دولتی، شهروندان امارات متحده عربی و ساکنان دبی طراحی شده است.

دبی، در حال توسعه مهارت‌ها

توافق حاضر بر تعهد مایکروسافت به راه‌اندازی یک ابتکار عملی جامع با هدف توسعه مهارت‌ها در زمینه هوش مصنوعی در راستای حمایت از تلاش‌های دیجیتال دبی در این حوزه تأکید دارد که فاز فعلی تحولات دیجیتالی این شهر را شکل می‌دهد.

مایکروسافت اعلام کرد که از دیدگاه دیجیتال دبی برای دیجیتالی کردن زندگی در این شهر با تقویت مهارت‌های آینده در ابعاد مختلف، با تمرکز بر کارکنان اداری واجد شرایط و مدیران هوش مصنوعی حمایت خواهد کرد که بر توسعه استراتژی‌های هوش مصنوعی در دولت دبی نظارت می‌کنند.

دیجیتالی شدن زندگی در دبی با نوآوری‌های فنی

دبی همیشه یک مقصد کلیدی برای شرکت‌های بزرگ جهانی بوده است که به‌واسطه نوآوری و رهبری خود شناخته می‌شوند، این شرکت‌ها به رهبری مایکروسافت نقش مهمی در شکل‌دهی به چشم‌انداز دیجیتالی دبی داشته و دارند و عامل موفقیت دبی در تبدیل شدن به یک روایت جهانی الهام‌بخش به‌شمار می‌روند.

هوش مصنوعی ستون مرکزی چشم‌انداز دبی به‌عنوان یک شهر دیجیتال است و تجهیز کارکنان دولت به فناوری‌ها و دانش لازم در این زمینه که از اهداف دبی پشتیبانی می‌کند، بسیار مهم است. همکاری صورت‌گرفته فعلی نیز در جهت توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی منابع انسانی ملی قرار دارد و بر تعهد قاطع مایکروسافت به توانمندسازی کارکنان دولتی دبی برای پیشبرد تحولات دیجیتال، بهبود کیفیت خدمات عمومی و کمک به ارتقای موقعیت این شهر به‌عنوان یک رهبر جهانی در نوآوری هوش مصنوعی تأکید دارد.

این توافق‌نامه مسیر آموزش در حوزه‌های هوش مصنوعی، همچنین ارائه محتوای مناسب برای افزایش آگاهی در میان جمعیت گسترده‌تر و تجهیز آن‌ها به مفاهیم اساسی هوش مصنوعی را هموار می‌کند. این ابتکار همچنین پشتیبان تلاش‌های دیجیتال دبی برای پر کردن شکاف‌های مهارت‌های دیجیتال و آماده‌سازی افراد و جویندگان کار برای فرصت‌های آینده است.

دیجیتالی شدن زندگی در دبی با نوآوری‌های فنی

کد خبر 802495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.