قطار شهری اصفهان بدون حمایت دولت راه به جایی نمی‌برد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قطار شهری یک پروژه ملی است و به‌طور قطع بدون حمایت دولت نمی‌تواند با این هزینه‌های بسیار سنگین راه به جایی ببرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در نطق میان‌دستور صدوپنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید عباس نیلفروشان اظهار کرد: امروز صحن علنی افتخار داشت که تابلوهای نام‌گذاری شهدای عزیز ماه‌های اخیر و چند روز گذشته را رونمایی کرد تا یاد و نام این شهدا جاودان باشد.

وی افزود: شهادت مردان مرد، یلان بی‌بدیل، قهرمانان بزرگ، شهدای گران‌قدر که به دست شقی‌ترین افراد این روزها به شهادت رسیدند را تبریک و تسلیت می‌گوییم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دولت چهاردهم استاندار جدید اصفهان را انتخاب کرد و مهدی جمالی‌نژاد سکان استانداری اصفهان را در دست گرفت، تصریح کرد: خوشحال هستیم که ایشان از خانواده مدیریت شهری است و سمت‌های وی در همه زمان‌ها در حوزه شهرداری‌ها بوده است.

قربانی ادامه داد: جمالی‌نژاد از روز نخست مشغول به‌کار شد و به‌دلیل شناخت عمیق و ارتباط گسترده او با مسئولان ارشد کشور و به مدد الهی، روزهای بهتری پیش‌روی استان به‌ویژه شهرداری‌ها و همه مجموعه‌هایی که در حال حاضر مسئولیت اداره امور را در این حوزه‌ها برعهده دارند، خواهد بود.

وی ادامه داد: به‌طور قطع انتظار ما از جمالی‌نژاد، انتظار بسیار زیادی است، زیرا پیش‌تر با افرادی مواجه می‌شدیم که مسئولیت را پذیرفته بودند، اما این حوزه را به‌خوبی نمی‌شناختند. ما در دوره‌های قبل‌تر افرادی را می‌دیدیم که شناختی از مباحث شهر و مدیریت شهری نداشتند، بنابراین شاید بتوان اینگونه گفت که هم‌اکنون برای ما نیز ۵۰ درصد کارها، ساده‌تر و سهل‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: از استاندار جدید اصفهان دعوت می‌کنیم که در جلسات ماهانه با نمایندگان مجلس و مدیریت شهری به صورت فعالانه شرکت کنند تا نقصی که تا الان بوده جبران شود، که به‌طور قطع ثمرات خوبی خواهد داشت؛ با روحیه‌ای که از ایشان سراغ داریم حتماً ایشان هم استقبال می‌کنند.

قربانی گفت: در بدو ورود استاندار جدید اصفهان، هرچند که خود ایشان نیز به مسائل اشراف دارند باید بگوییم، یکی از پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان قطار شهری به‌ویژه خط ۲ است که قرار است قسمت اول آن هرچه زودتر به بهره‌برداری آزمایشی برسد.

وی تصریح کرد: قطار شهری یک پروژه ملی است و بدون حمایت دولت نمی‌تواند با این هزینه‌های بسیار سنگین راه به جایی ببرد؛ شهرهایی از جمله تهران که این توفیقات را داشتند، با حمایت دولت در همه زمان‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار می‌رود در کنار اولویت‌های دیگر استانداری که برای خود در نظر گرفتند، راه‌اندازی آزمایشی خط دو در شهر اصفهان در اولویت قرار گیرد؛ به‌طور قطع با حمایت و همراهی ایشان و ارتباط‌گیری با مسئولان این حوزه در سطح کشور این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به فصل بودجه‌ریزی گفت: درخواست من از معاونت برنامه‌ریزی این است که نسبت بودجه در حوزه‌های مختلف را با توجه به وظایف قانونی در بودجه‌ریزی مورد توجه قرار دهند، زیرا این نسبت در سال‌های اخیر به هم خورده است، البته صحبت من درباره بودجه عمرانی و جاری نیست، در واقع منظور این است که بخشی که رویدادهایی را برعهده دارد، با بخشی که فعالیت عمرانی را برعهده دارد، بودجه متناسب ندارد؛ بحث ما نظافت شهری و ایجاد معابر مناسب است که باید به این امر توجه شود.

قربانی خاطرنشان کرد: رعایت نسبت واگذاری و تخصیص بودجه به درآمد به‌دست‌آمده نیز باید مورد تاکید قرار گیرد؛ جایی می‌بینیم که ۱۰۰ درصد یا بیشتر اعتبارات تخصیص یافته است، در حالی که درآمد به‌دست آمده بسیار پایین‌تر است که صحیح نیست.

وی تاکید کرد: درخواست من این است که شورا و شهرداری ردیف بودجه مواردی را که مسئولیت مستقیم در آن نداشته‌ایم بررسی کنند؛ با یک حساب سرانگشتی آن را بالای ۱,۰۰۰ میلیارد تومان می‌بینم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به‌طور مثال سیستم‌عامل‌های قدیمی موقعی که می‌خواستیم فایلی را حذف کنیم، پیام می‌داد که «آیا مطمئن هستید؟» این حرف یعنی آیا حواسمان هست چه می‌کنیم؟!

کد خبر 802484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.