طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به کمیسیون ارجاع شد

با رای مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ و در جریان ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در تذکری اظهار کرد: طبق ماده ۹۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مهلت بررسی طرح‌ها و لوایح، ۶ جلسه است و اگر بیش از ۶ جلسه طول کشید باید مجلس هر روز تا زمان اتمام آن طرح یا لایحه جلسه تشکیل دهد.

وی افزود: در این شرایط یا باید رئیس مجلس شورای اسلامی از اختیارات خود استفاده کند و طرح را به کمیسیون ارجاع دهد یا این‌که جلسات هر روز با پایان بررسی برگزار شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این تذکر گفت: با توجه به تعدد پیشنهادها در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و طبق ماده ۱۵۲ آیین‌نامه می‌توان این طرح را به کمیسیون ارجاع داد، منتها ارجاع به کمیسیون را به رای مجلس شورای اسلامی می‌گذارم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به کمیسیون شوراها موافقت کردند که بعد از آن رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون شوراها مکلف است ظرف یک هفته پیشنهادها را بررسی کند و گزارش آن را به صحن علنی ارجاع دهد تا یکشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در جلسات گذشته تا ماده ۱۲ طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها بررسی شد و تعدادی از این مواد به تصویب رسید.

کد خبر 802435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.