راهکاری هوشمند برای جذب و ارزیابی نیروی انسانی

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما با معرفی سامانه‌ای هوشمند، راهکاری نوین برای جذب و ارزیابی نیروی انسانی ارائه داده است؛ این سامانه با استفاده از آزمون‌های تلفیقی و الگوریتم‌های پیشرفته، توانایی‌های افراد را ارزیابی کرده و مناسب‌ترین شغل‌ها را با توجه به مهارت‌ها و شخصیت آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

سید حامد افتخارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرکت ما به‌عنوان کارگزار معاونت علمی در حوزه تخصصی مدیریت و منابع انسانی فعالیت دارد، مشکل اصلی کشور ما در جذب منابع انسانی به روش شناسایی، جذب نیروی انسانی، ارتقا و جابه‌جایی نیروهای فعلی بازمی‌گردد؛ مشکلاتی که در سازمان‌ها و نهادهای مختلف وجود دارد، اغلب در فرایندهای ارزیابی و کانون‌های ارزیابی نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: برای نخستین‌بار در کشور، ما این مشکل را با توسعه سامانه‌ای هوشمند به نام «افتخار تلنت» که محصول دانش‌بنیان شرکت است، رفع کرده‌ایم، افراد جویای کار می‌توانند وارد سامانه شده و در گام نخست، اطلاعات خود را از طریق کد خوداظهاری ثبت کنند، این فرایند به‌صورت هوشمند و با فیلدهای اجباری طراحی شده است که شامل مهارت‌ها، آموزش‌ها و تخصص‌های مربوط به هر فرد است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: در گام دوم، افراد به سمت آزمون‌های تلفیقی هدایت می‌شوند؛ این آزمون‌ها شامل ارزیابی مهارت‌های تخصصی، شخصیت‌شناسی و علاقه‌سنجی هستند؛ در گام سوم با استفاده از استانداردهای بین‌المللی شغل‌ها که توسط ما بازنگری شده‌اند، مچینگ (هماهنگی) انجام می‌شود.

افتخارزاده ادامه داد: الگوریتمی که در این فرایند به‌کار گرفته می‌شود، یک گواهی تطبیقی تولید می‌کند که نشان می‌دهد فرد چه درصد تطابقی با شغل مورد نظر دارد؛ این سامانه ابعاد مختلف فرد را از لحاظ خوداظهاری و مهارت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد و می‌تواند ابزاری کامل مدیران برای تصمیم‌گیری باشد، همچنین سامانه به فرد نیز پیشنهادهایی ارائه می‌دهد تا نقاط قوت و ضعفش را بشناسد و بتواند خود را بهبود دهد و به گپ شخصیتی و شغلی خود دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: سامانه ما توانسته برای نخستین بار در کشور این معضل را چه در سازمان‌های خصوصی و چه دولتی رفع کند؛ این سامانه به افراد کمک می‌کند که مسیر شغلی خود را بهتر بشناسند و فاصله بین مهارت‌ها و شخصیت خود را با موقعیت شغلی شناسایی کنند.

کد خبر 802422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.