امیرکبیر در اداره امور کشور، نظمی نو پدید آورد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک‌ گفت: امیرکبیر در دوره صدارت سه سال و سه ماهه خود، اصلاحات بنیادی در زمینه‌های آموزشی، سیاسی، امنیتی، مالی، اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین‌القضاتی روز گذشته _شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در همایش بزرگداشت میرزا تقی‌خان امیرکبیر با عنوان ناگفته‌های امیرکبیر، امیر عزت و اقتدار اظهار کرد: امیرکبیر از چهره‌هایی مطرح تاریخ ایران است که همواره در حافظه جمعی مردم باقی خواهد ماند.

وی افزود: امیرکبیر در دوره صدارت سه سال و سه ماهه خود، اصلاحات بنیادی در زمینه‌های آموزشی، سیاسی، امنیتی، مالی، اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امیرکبیر در دوران صدارت خود با پایان دادن به شورش‌ها، کاهش نفوذ و دخالت بیگانگان از جمله روس و انگلیس، تشکیل ارتش منسجم، کنترل بر اعمال و رفتار دیوانیان، شاهزادگان، خاندان سلطنت، رجال و صاحبان قدرت، ریشه‌کن کردن بسیاری از مفاسد اداری و مالی و از همه مهم‌تر مبارزه با انحرافات دینی و سرکوب فرقه‌هایی همچون بابیت در اداره امور کشور، نظمی نو پدید آورد.

عین‌القضاتی اضافه کرد: امیرکبیر در حوزه مبارزه با فقر نیز ید طولانی داشته و کار بزرگ ایشان در این خصوص برخورد با شورشیان جریان باب بوده است، به‌علاوه امیرکبیر با وجود همه خدماتی که انجام داد در حوزه دین و اعتقادات نیز عشق می‌ورزید و مسائل اعتقادی و معنوی برایش اهمیت زیادی داشت.

وی ادامه داد: دلیل اینکه ما هفته فرهنگی و روز اراک را گرامی می‌داریم از این منظر است که در عصری زندگی می‌کنیم که شاهد تفاوت بین نسلی و شکاف بین نسلی و گسست نسلی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: ما تفاوت نسلی را می‌پذیریم، اما شکاف و گسست نسلی به این دلیل رخ می‌دهد که نسل جوان و نوجوان ما برای آنکه درکی از گذشته خود ندارد، ممکن است در مقابل گذشته خود هم بایستد، بنابراین برای درمان گسست نسلی باید باز تولید فرهنگی داشت و گذشته را به زبان امروز عنوان کرد.

عین‌القضاتی با بیان اینکه می‌توان به هویت اراک در دو بعد مادی و معنوی پرداخت، تصریح کرد: به بعد معنوی هویت اراک بیشتر پرداخته شده، اما در بعد کالبدی کمتر به آن توجه شده است، اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد، حس تعلق شهری بالا می‌رود و به‌طور قطع مشارکت اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در شورا و شهرداری به‌عنوان مدیریت شهری صیانت از هویت شهری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: بیش از ۴۰ رخداد و ۱۵۰ برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است و باید تلاش کنیم یک نقطه تعادل ایجاد کنیم که در انتصاب مدیران و مسئولان اجرایی توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است، چراکه رفتار فرهنگی در سطح جامعه سایر بخش‌ها را توسعه می‌دهد.

کد خبر 802312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.