بدون وفاق نمی‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد

وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور در دوران انتخابات موضوع وفاق ملی را مطرح کرد که امروز بر اساس آن رفتار شده است، امروز باید همگان با وفاق و همبستگی ملی ایران را بسازیم، زیرا دشمنان در کمین هستند و بدون وفاق نمی‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسکندر مؤمنی بعد از ظهر امروز _شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: رئیس جمهور بر این باور است که یک گروه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند و همه باید با همبستگی ملی برای ایران تلاش کنیم. رئیس‌جمهور در دوران انتخابات موضوع وفاق ملی را مطرح کرد که تا امروز بر اساس آن رفتار شده است، امروز باید همگان با وفاق و همبستگی ملی ایران را بسازیم، زیرا دشمنان در کمین هستند و بدون وفاق نمی‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

وی با بیان اینکه در کابینه دولت شاهد وفاق ملی بودیم و در این راستا برای تعیین استانداران نیز بر این اساس عمل کردیم، گفت: استانداران بر اساس شاخصه‌هایی از جمله کارآمدی، شایستگی و مردم محوری انتخاب می‌شوند و بر همین اساس کمیته‌ای تشکیل شد تا استانداران پیشنهادی ارزیابی شوند؛ در این مسیر توانمندی افراد اولویت بود و نه جناح‌های سیاسی که برهمین اساس پیشنهادات مختلفی را دریافت کردیم.

وزیر کشور تاکید کرد: صریحاً اعلام می‌کنم تمامی پیشنهادات بررسی شد و اصلح‌ترین به دولت پیشنهاد شد و هیچ گونه دخالت وجود نداشت، برای اصفهان در میان تمامی پیشنهادات دکتر جمالی نژاد اصلح‌ترین بود.

مؤمنی تاکید کرد: در مسئولیت قبلی شاهد تلاش‌های استاندار سابق اصفهان بودم و قطعاً این تلاش‌ها در میان مردم فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: استاندار جدید اصفهان به‌عنوان معاون عمرانی عصای دست ما در وزارت کشور بود، ابتدا بنده مخالفت کردم زیرا پیدا کردن جایگزین برای ایشان در معاونت عمرانی وزارت کشور کار سختی بود، اما نهایتاً با استدلال دوستان پذیرفتم؛ ما برای انتخاب استاندار اصفهان آزمون و خطا نکردیم، تجربه و دانش لازم ایشان در نظر گرفته شد، حق مردم اصفهان این بود که جمالی نژاد به عنوان استاندار اصفهان معرفی شود که در چهارشنبه گذشته با اکثریت آرای هیئت دولت انتخاب شد.

وزیر کشور افزود: استان اصفهان مهد علمای بزرگ است، از جمله ستون‌های قوام کشور است و از پیش از انقلاب اصفهان قهرمان هیچ وقت از پای ننشسته است، در روزی ۳۷۰ شهید بر دستان مردمان این شهر تشییع شد و روزی برای استقبال از شهید مقاومت به میدان آمدند؛ مردم این شهر سهم خودشان را برای انقلاب ادا کردند، یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم این استان کم‌آبی است که ناشی از تصمیمات غلط بوده و مشکلاتی چون فرونشست و… پدید آمده است.

مؤمنی عنوان کرد: امروز باید با همت و تلاش جمعی این مشکلات را بهبود ببخشیم و در شأن مردم قهرمان اصفهان گام برداریم، بدون تردید اولویت این استان کم آبی است، این استان مهد تمدن و فداکاری بوده است و لازم است در دولت برای مدیریت مشکلات و ترسیم آینده بهتر این استان تصمیم‌گیری شود، موضوعات زیست محیطی ناشی از کم آبی و صنایع آلاینده نیز از جمله موضوعات این استان است؛ در این راستا ضرورت دارد نسبت به موضوع زیست محیطی توجه شود زیرا این حق مردم استان نیست که روزهایی را با هوای آلوده زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به گردشگری و زیرساخت‌های آن باید از جمله اولیت‌های استاندار جدید قرار گیرد، عنوان کرد: تعداد گردشگران خارجی باید به رقم ۱۵ میلیونی برسد که لازم است این استان ظرفیت لازم برای تحقق این آمار را پیش بینی کند، در این مسیر حفظ آثار باید در اولویت اول قرار گیرد؛ همچنین جذب سرمایه‌گذاری و کار آفرینی باید در این استان مورد توجه قرار گیرد زیرا این موضوع مقدمه‌ای برای پیشرفت استان است؛ حفظ صنایع دستی این استان از جمله مواردی است که می‌تواند موجب جذب گردشگر شود بر همین اساس لازم است به این موضوع توجه ویژه شود.

کد خبر 802255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.