تلاش برای به‌کارگیری ۳۰۰ اتوبوس فعال در اهواز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در حال تلاش هستیم تا اسفند امسال، اتوبوس‌های فعال در اهواز به ۳۰۰ دستگاه در سال برسد.

امیر آهن‌جان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان با اشاره به وضعیت سرویس‌دهی اتوبوسرانی در مسیرهای مختلف به ویژه در مسیرهای پرتردد دانشجویان اظهار کرد: در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۷۵ اتوبوس در اهواز فعال بود، اما در حال حاضر ۲۰۳ دستگاه اتوبوس و ۲۸ ون در سطح اهواز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: سرویس سریع‌السیر دانشگاه‌ها از مبدأ میدان شهید بندر (چهار شیر) هر روز با پنج دستگاه ون تاکسی خدماتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در فرهنگ شهر نیز که در مسیر دانشگاه آزاد است، پنج اتوبوس فعال هستند و سرانه انتظار در این مسیر ۱۸ تا ۲۰ دقیقه است، در پردیس ۲ نیز که مسیر تردد دانشجویان پیام‌نور است هشت دستگاه اتوبوس در حال ارائه خدمت هستند و سرانه انتظار در این میز نیز ۱۷ تا ۲۰ دقیقه است.

آهن‌جان عنوان کرد: طبق استانداردها میزان انتظار برای رسیدن اتوبوس باید کمتر از ۱۰ دقیقه باشد، اما به دلیل اینکه طی ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر برای شهر اهواز اتوبوسی خریداری نشده است، مدت زمان انتظار بیشتر است.

وی اضافه کرد: در حال تلاش هستیم تا اسفند امسال، تعداد اتوبوس‌های فعال در اهواز به ۳۰۰ دستگاه در سال برسد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ادامه داد: سال ۱۴۰۱ قرارداد خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس را داشتیم که تاکنون ۶۴ اتوبوس تحویل گرفته شده و ۶۵ دستگاه باقیمانده است.

آهن‌جان عنوان کرد: دی سال ۱۴۰۲، قرارداد خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد که تاکنون ۴۰ دستگاه تحویل گرفته شده و ۶۰ دستگاه دیگر باقیمانده است و تا پایان دی امسال، این اتوبوس‌ها تحویل گرفته می‌شود.

وی گفت: قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس با وزارت کشور منعقد شده است که این کار از آبان آغاز می‌شود، این قرارداد ۱۸ ماهه است و مقرر شده است که هر ماه ۱۵ دستگاه بازسازی و تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز افزود: در مجموع تا پایان امسال ۶۰ اتوبوس از محل قرارداد سال گذشته و حدود ۳۰ اتوبوس بازسازی شده را تحویل خواهیم گرفت؛ بنابراین حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های فعال اهواز اضافه می‌شود.

کد خبر 802177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتقد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    0 0
    چرا در روزهای تعطیل جمعه ناوگان اتوبوسرانی اهواز فعال نمی‌باشد