مسئولان امیرکبیر را برای انجام کارهای بزرگ الگوی خود قرار دهند

استاندار مرکزی گفت: مدیران و مسئولان باید برای انجام کارهای بزرگ در مدت زمان کوتاه، امیرکبیر را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در آئین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامیه بیات اظهار کرد: ایران اسلامی امروز پرچم‌دار نهضت آزادی‌خواهی، فعالیت‌های انسان‌دوستانه و صلح‌طلبی برای جهان است و تحقق ایرانی آزاد و آباد بدون شک به بزرگ‌مردانی همچون امیرکبیر نیازمند است.

وی با بیان اینکه عمر صدارت امیرکبیر سه سال و سه ماه بود اما خدماتی او همچنان ماندگار است افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت روحانی، دولت احمدی‌نژاد و دولت پزشکیان فرمودند که باید از شخصیت امیرکبیر الگوگیری کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: کمترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور در استان مرکزی ثبت شده است که امید می‌رود در دولت چهاردهم نیز این کارهای بزرگ ادامه داشته باشد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک فرصت مناسبی برای پرداختن به شخصیت‌های بزرگ این شهر از جمله امیرکبیر است، تاکید کرد: مدرسه صمصامیه بیات توسط مرحوم حاج ذوالفقار بیات که از فرماندهان ارشد اراک بود، تأسیس شد که همچنان فعال است و صدای دانش‌آموزان در آن به گوش می‌رسد.

وی تأکید کرد: مدرسه صمصامیه بیات نزدیک به هشتاد دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس دارد، این مدرسه در زمان تأسیس به حدی پیشرفته بوده که زبان فرانسه جزو رشته‌های آموزشی آن بوده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: مرحوم ذوالفقار بیات یک مدرسه و بیمارستان هم در روستای پنجعلی توره احداث کرد که بخش هنرستان آن فعال است اما بخش درمانی و بهداشتی این مرکز کارکردی ندارد.

کد خبر 802145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.